Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Flygmyran Salza - 9 november 2010 17:01

Du behöver väl i alla fall inte jaga med skall när du jagar kattstackarna!.... röt min matte idag när vi gick ut på promenaden.


Men vaddå då??? Den där svartvita usla katten har ju till och med suttit på vårt fönsterbräde och kikat in på oss... det ska den minsann få sota för.      Och så är det ju så himla kul, så om det slinker ut ett och annat skall må det väl vara hänt... eller??

  

Ja dagens promenad var ganska så kul. Det fanns massor att jaga...inte bara katter    Matte är inte jätteförtjust när det blir såna promenader, men jag hörde nog vad hon sa till husse när vi kom hem: "Det är en fröjd att se henne jaga.... synd att hon inte får utlopp för dom anlagen i riktig jakt".


Och det tycker jag också....    

  

Men idag har matte klättrat i berg, det tillhör inte vanligheterna kan jag berätta. Fast hon klättade inte uppför, hon klättrade... eller hasade/halkade... nerför.


Uppför gick vi på stigar och små vägar, och sedan skulle vi (som vanligt) gena hemåt, och då skulle vi nerför berget på ett ställe där det inte fanns några stigar.


Ibsen och jag hade skitkul... vi flög nerför berget... och så upp igen... och så ner igen... och så upp igen.... och varje gång vi kom upp till matte så hoppade vi lite på henne så att hon nästan tappade fotfästet och ramlade ner.   


Det var ju liksom läge för att hoppa lite på henne när hon hängde där i buskarna och försökte hitta fotfäste i den halkiga mossan.  Nedrans också att jag inte har nån egen kamera...  bilderna från idag hade jag nog fått bra betalt för..... av matte..      


Ner kom hon i alla fall så småningom, och hem kom vi också.... men till och med jag var lite trött i benen då. 


Jag hade tänkt slumra resten av eftermiddan nu, men matte säger att vi strax ska åka och träna med våra träningskompisar, och det ska bli kul!    


Fast jag hörde på radion förut att det ska bli snöstorm här i kväll och i natt, hoppas att vi tar oss hem sedan då...    

  


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards