Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Flygmyran Salza - 11 november 2010 09:10

Ja, nu har vi flera dm snö... igen. Tycker inte att det var så länge sedan jag nästan drunknade i snö så fort vi gick ut.



Riktigt lika mycket är det inte ännu, men det dröjer väl inte antar jag.

  


Jag tycker det är kul med snö, men lite lagom så där.... kul att springa och busa lite, men när snön når ändå upp på ryggen, då är det liiiite jobbigt.   


Och nu finns det inget gräs att snaska på.    Bra säger matte, synd säger jag. Jag brukar käka en lite lagom stor portion gräs varje gång vi är ute... när det inte är snö alltså. Nyttigt med grönsaker har jag lärt mig....     



Idag ska vi lämna mattes bil på service... där borta där vi bodde förut. Har ni hört så nedrans dumt???


Vi har bara en bil nu under vintern, så matte och vi hundar får trava runt där och vänta dom timmar det tar att byta oljor och filter och sånt där.  Det blir nog inte så kul nu när det är snö överallt... finns inte så många ställen att busa omkring på då, misstänker att det blir koppel som gäller, och då känns det som att det kvittar.   


Har inte så mycket mer att berätta idag... matte blir alltid lite handlingsförlamd när det blir vinter och snön kommer... och när matte är handlingsförlamad, då händer det inte mycket i mitt liv...    Hon brukar visserligen hämta sig så småningom,men det tar ett tag. 


Tror jag ska göra som björnen... gå i ide och vakna till våren igen.

  



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards