Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 4 november 2010

Av Flygmyran Salza - 4 november 2010 08:33

Ja, halvbrorsan då... eller styvbrorsan eller vad man ska kalla det. Han Teddy... cockerspanieln ni vet... han som fanns här när jag var pyttevalp, och som sedan försvann    


Matte upptäckte i alla fall att han finns på bild på SSRK Västernorrlands hemsidas startsida. Hon minns inte (hon är senil!!!) att hon skickat in nån sån bild på honom, men det har hon antagligen gjort... i nåt sammanhang för länge sedan.


Kul att se honom där i alla fall... han var en duktig hund, han också.   

  

Vet ni att det är massor av folk som tror att jag också är en cockerspaniel    Inte för att det är nåt fel med att vara en cocker direkt, men lite förnedrande är det att folk inte vet att en springerspaniel kan vara svart och vit.


Dom som tror fel, ursäktar sig nämligen alltid med att dom inte visste att det fanns "såna springerspaniels", och med det menar dom svart-vita.


Dåligt säger jag om det...  vi som är svart-vita är ju absolut finast av allihop, det borde alla känna till.     


Igår badade jag...  inomhus alltså. Det är inte så himla kul tycker jag, mycket bättre när man får bada utomhus. Fast matte påstår att det är för kallt för såna bad nu... utomhus alltså. Och så hade hon sånt där schampo och sånt ni vet... så nu luktar jag gott påstår hon. Precis som att jag inte alltid gör det...     

   

I alla fall så befarar jag att det är dags för trimbordet snart nu då. Jag har hört att hon gnäller om att saxar och sånt blir förstörda av smutsig päls, så nån baktanke har hon säkert med det där badet.


Och Ibsen blev klippt häromdagen.... hon brukar bli inspirerad då, och ta mig också i samma veva, så det är nog i stort sett kört för min del förstår jag.   


Jaja, vi ska alla den vägen vandra....  med jämna mellanrum...     


Idag skiner solen igen, och idag ska vi ut och träna, det ska bli kul.  Igår regnade det när vi var ute, men det är bara matte som är lite pjåskig och inte gillar det. Mig kvittar det lika, bara jag får vara ute.....



   



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards