Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Flygmyran Salza - 1 november 2010 22:02

Hon är trots allt ganska så snäll, min matte    även om hon ibland säger väldigt konstiga saker.


Det där med att jag inte är nåt duktig längre var ju inte så snällt sagt, men hon kom nog på det så småningom, för idag slog hon på stort när vi var ute på vår promenad.


Enbart för att roa mig och Ibsen så drattade hon på ändan i en bäck som hon stapplande skulle ta sig över....   och det såg så himla kul ut. Jag skrattade så att jag nästan kissade på mig    


Min matte vet ju att jag tycker att det är skitkul när hon ramlar omkull... och att hon gjorde det mitt i en bäck var ju lite extra kul.    


Hon har berättat om alltihop i sin egen blogg, och där försöker hon ge sken av att det inte alls var meningen, att det var en liten olyckshändelse.... men jag vet nog jag...   


Det var enbart för att hon hade dåligt samvete för det där hon skrev om att jag är "o-duktig" numera, hon såg nog att jag blev lite ledsen då.... så hon ville förstås göra mig glad igen.   


Och kul var det, och kul lät det om henne när hon sedan klafsade omkring i sina blöta byxor och med skor som det stänkte vatten om för varje steg hon tog.   


Visst har jag en snäll matte som gör sånt enbart för att roa mig....?   

    

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards