Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Flygmyran Salza - 20 november 2010 12:40

har hon flyttat på sig, matte. Jag trodde nästan att hon vuxit fast framför datorn idag, det verkade ett tag som att jag aldrig skulle få låna den.    Men nu är jag här i alla fall, och nu ska jag hålla mig fast ordentligt.   


Fast jag har inte så himla mycket att skriva om förstås... det händer inte så mycket.  Vi tränade lite, lite igår... men matte påstod att det inte gick så bra.  Men vi har ju ofta olika åsikter om det där förstås    


Jag skuttade i alla fall omkring ett tag och det var kul... om det sedan blev så att jag inte gjorde exakt det matte hade tänkt sig, so what??  Hon måste ju nån gång inse att hon inte alltid kan få precis som hon vill....     


Jag kikade förresten in på mattes FB-sida häromdagen. Och där har hon förstås ett foto på mig   och jag kommer ihåg när det fotot togs.


Jag var pytteliten då. Det var min allra första sommar och jag visste inte nåt om nåt då.


Vi hade åkt ner till älven för att bada, och då hade jag ju ingen aning om vad det betydde men jag hängde ju glatt med dom andra hundarna förstås. 


Men döm om min förvåning när dom rusade ut i det där kalla, våta som det fanns mängder av.    Jag var ju pytteliten då och tycktet att det var oändligt med kallt vatten....


Teddan fanns ju då, och han älskade att bada, så matte lät Teddan och mig vara lite för oss själva så att jag skulle våga mig ut i vattnet, sa hon.


Dom andra två, Pecca och Groa (två STORA rottisar för er som inte vet) dom fick vara en bit bort med husse, så att dom inte skulle dränka lilla Salza... återigen mattes ord.


Men det var ju Groa som var min stora idol, så när jag provat att gå ut i det där blöta.. och snabbt insett att jag INTE tänkte ägna mig åt såna idiotiska nöjen... då satte jag mig på stranden och tittade längtansfullt dit bort där Groa var.


Det såg himla kul ut, det som hon och Pecca roade sig med... vattnet stänkte både högt och långt, och dom var som stora valrossar i vattnet.


Fast det var ganska så skönt att sitta på avstånd och bara titta... det var ju liiite skrämmande också.


Och då tog matte den här bilden på mig... ser ni så pytteliten jag är??


  

Matte påstår att den här bilden ser så fridfull ut där jag sitter och konfunderad tittar på de vilda rottisarna en bit bort....  det var inte så ofta jag var stilla den sommaren säger hon    


Men det var då det. Nu är jag en gammal förståndig dam som mer än gärna plaskar omkring i böljan den blå....     

  

Det ska bli himla skönt när man kan bada igen.... nu är det is på vattnet här    

  

  

Igår fyllde min matte år, hon är JÄTTEGAMMAL ska ni veta.  Det är nog därför det är så grått överst på huvudet på henne, det växer gråmossa där    


Det är tur att Ibsen är så stor och stark att kan kan släpa hem henne från våra promenader om hon tar slut helt plötsligt.  Jag kan ju för allan del putta på lite bakifrån kanske, men det är nog mest karlgöra att släpa på mattar.


Nej, nu ska jag försöka få fart på hon den gamla... det börjar snart bli dags för promenad tycker jag.  Får väl börja tjata långt i förväg så att hon hinner bli klar innan det är mörkt ute    


Ha det kul i snödrivorna... vi hörs!   


  


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards