Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Flygmyran Salza - 18 november 2010 08:37

på morgonpromenaden.  Husse gjorde en sån där rolig vurpa ni vet... pladask på näsan... sånt gillar jag!!


Jag tycker att både husse och matte är så himla gulliga    som gör sånt där enbart för att roa mig...  hela jag blir alldeles uppspelt och får världens energiboost av sånt. 


Igår när matte och Ibsen och jag var ute så hade vi också kul. Ok då, matte bjöd inte på nån vurpa igår, men vi hade kul ändå...  Det finns skoterspår här nu, massor av dom, och dom gillar jag att springa i.   


Det är liksom gjort för en racersträcka... och så sjunker man inte ner utan man kan verkligen springa fortfort.


Fast det blir inte såna där jättelånga, spännande promenader nu när det är snö. Matte orkar inte gå så långt som när det är barmark, säger hon... på nåt konstigt vis så tycker hon att det är jobbigt att gå i snön, men det kan inte jag förstå.... det är ju bara kul!!


Fast vet ni....  igår var det -5 grader när vi gick ut, och vi mötte massor av hundar med tjocka täcken på sig.... ovanpå en tjock päls.   


Är hundarna extra köldkänsliga här, tro?? Inte finns det nån hund (ok då, en nakenhund  behöver det kanske, men ingen hund med päls i alla fall) som behöver täcke när det är -5 grader ute.... inte om dom är friska och rör på sig.


Vi mötte bland andra en människa med tre hundar, en setter, en liten spanielliknande sak och en pudel, och alla tre hade stora tjocka täcken på sig... det är lite knäppt tycker jag.    


Matte säger att det finns dockor man kan köpa om man vill ha någon att klä av och på och köpa kläder till... man ska låta hundar vara hundar påstår hon, och det låter väl bra?   


Jag har också ett täcke, ett fint täcke, men det har jag bara när det är riktigt kallt och jag är uppvärmd och sedan ska vara stilla. Då hjälper matte mig att ta på det, så att jag inte ska bli kall.....


Men när jag är ute, då springer jag så mycket så då håller jag värmen utan täcke....   


Näe, nu ska jag vila en stund, jag brukar alltid gör det vid den här tiden... det gäller att smala krafter inför nästa promenad så att jag orkar springa riktigt fort i skoterspåren.



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards