Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 6 november 2010

Av Flygmyran Salza - 6 november 2010 14:08

Matte har i alla fall bestämt att Ibsen och jag får vänta på vår promenad tills hockeyn börjar senare i eftermiddag. Hon inbillar sig att det är mindre folk ute och går då....


Jag för min del tror att alla andra som har hundar också väntar tills hockeyn börjar... eftersom dom tror att det är mindre (heter det färre kanske??) folk ute och går då   


I alla fall så har matte varit ute och roat sig på egen hand hela förmiddan idag... igen   Himlans orättvist tycker jag...


Hon har varit och tittat på en lydnadstävling, och påstod att det var för kallt för att vi hundar skulle få följa med.


HA, säger jag bara... för kallt... pyttsan.  Men det hade säkert varit himla tråkigt förstås, bara stå stilla och titta på andra hundar som roar sig...    


Matte var lite smått djupfryst när hon kom hem, men hon påstår (som vanligt efter såna utflykter) att det är himla nyttigt att bara vara publik. Man lär sig mycket och man får en hel del att tänka på, säger hon. Det kommer säkert nåt långrandigt inlägg om det i hennes egen blogg sedan....


Jag bryr mig inte så mycket om sånt där trams... jag vet ju redan att jag är världens duktigaste hund.    

   


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards