Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Flygmyran Salza - 8 november 2010 17:05

Jag gillar det där med klickerträning, man får så mycket godis då   Matte har ju fått för sig att vi ska "lära bort" en massa slarv, som hon kallar det. Och då använder hon klickern för att jag ska fatta när jag gör rätt...  hur dum tror hon att jag är egentligen???


Fast säg inte det till henne....     hon får gärna tro att jag behöver det där klicket för att förstå, då får jag massor av godis i fortsättningen också.


Idag när vi var ute på vår promenad så jagade jag sork. Jag fick inte tag på någon    men nedrans så kul det var i alla fall. Jag for som ett torrt skinn där i grästuvorna, och när det var som allra mest spännande så hände det nåt konstigt med mina öron.


Dom funkade helt enkelt inte som dom skulle....     


Matte morrade nåt om att jag var olydig, men så var det absolut inte. Jag är aldrig olydig....     däremot så prioriterar jag ibland mattes hojtanden lite olika, beroende på vad jag gör just då.


Men idag hade jag nog fått lite gräs i öronen, eller nåt sånt.... men olydig var jag absolut inte.  Det fanns massor av sork där vi gick idag, så det var säkert så att det sprätte in både gräs och jord och annat grejs i öronen när jag grävde.   

   

Nu har jag käkat middag, det var både lite kyckling och lite lax i min middag idag så det var riktigt lyxigt gott..  Egentligen borde jag få sån mat varje dag, men matte har nån konstig idé om att jag ska äta såna där hundmatskulor.


Det är väl inget större fel på dom i och för sig, men lax och kyckling är liksom väldigt mycket godare.   


Nu ska jag ta en liten middagslur, sen hoppas jag att vi ska träna igen... med klickern....    


Vaddå matgalen...?!?!?!?  Jag...?????  Inte alls....!!!     




Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards