Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Flygmyran Salza - 16 november 2010 09:24

Såg nog att matte skrev i sin blogg och påstod att jag var konstig   det är ju inte alls sant.


Varför ska man alltid vara som man brukar? Är tillvaron ganska så trist och innehållslös så kan man väl i alla fall få roa sig med att försöka vara lite annorlunda mot vad man brukar?


Och det är ju lite kul när matte blir skärrad    hon håller järnkoll på mig då, och det är ju kul att få så mycket uppmärksamhet helt plötsligt.


Det är inget fel på mig alls.... jag tycker bara att det är en sån massa tjafs om allting. Vem som helst kan väl bli lite trött på att det tjatas och tjatas jämt.... eller?


Som när vi ska gå ut till exempel.... nu för tiden  måste vi sitta stilla innanför dörren när matte eller husse öppnar den. Matte påstår att beror på att rätt som det är, står det en katt precis utanför dörren....


Ok då, säger jag... vad är det med det då?? Då behöver jag inte springa så långt för att jaga bort den...   


Näe, du ska inte jaga katter här inne på gården säger matte då... så där får jag sitta som ett fån innanför dörren.


Jag har ju bråtttom ut, och sätter mig snabbt som ögat på min lilla rumpa och tror ju att jag ska få gå ut då... men icke....    


I det läget vidtar ett nedrans väntande....  och jag har kommit på varför. Han Pip-Larsson, även kallad Ibsen, ska vara tyst innan vi får gå ut....


Herregud... jag hinner somna   flera gånger innan det äntligen är dags att gå ut genom dörren.... visst kan man väl bli deppad för mindre???


Varför ska JAG vänta så länge? Jag sitter ju tyst och stilla som ett litet ljus... att den där piparen inte kan lägga band på sig ska väl inte drabba mig???


Fast ibland blir jag lite ledsen, det känns som att husse och matte gnäller på mig också när dom står där och tjatar på Ibsen....     det blir lite olustigt när dom är irriterade, även om det naturligtvis aldrig egentligen är på mig.   

  

  

Men det är verkligen annorlunda att gå ut och gå här, där vi bor nu. Förut så åkte vi till skogen med matte och där var det skitkul... där fick man springa lös och skutta lite som man ville, bara man höll sig inom synhåll från matte.


Här hörs ett ständigt VÄNTA! SAKTA! STANNA! och kopplen åker av och på i ett kör... man hinner liksom aldrig få fart på benen ordentligt innan man hör matte hojta  Vänta på mig!  och så får man stanna till och invänta henne.


Inte så himla kul....      ibland, nån gång...  hittar matte nåt ställer där vi slipper höra henne tjata, men det är inte så ofta. Och nu när det är så mycket snö redan, då blir det en lång vinter där vi får traska på dessa eländes gångvägar där det alltid kommer nån annan gående....  då åker förstås kopplen fram och man ska gå där i mattes lusiga tempo.... isch....


Jag tänker nog deppa lite hela vintern tror jag....   om inte annat så för att det är lite mysigt när matte är bekymrad för mig    


   

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards