Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 29 november 2010

Av Flygmyran Salza - 29 november 2010 19:15

Jodå, jag har läst på och vet vad en cyklop är så jag vet att det var en cyklop vi mötte.  Inte en sån där man har när man dyker, utan en riktig en.... en sån där människoätande jätte med ett enda stort öga.    


Och jag räddade matte från att bli uppäten..    


Jätten kom utrusande ur ett buskage och tänkte anfalla och äta upp min matte. Men modig som jag är så rusade jag genast till hennes försvar och skrämde bort den där hemska enögda jätten.


Tur att matte har mig annars skulle hon ligga och skvimpa omkring i jättens mage vid det här laget.     


Fast matte har ibland lite svårt att se allvaret i sånt som händer. Hon hävdar bestämt att det var en hund av obestämd ras, och att denna hund hade bara ett enda öga.


Har ni hört så dumt??? Vi hundar har två ögon....  och människoätande cykloper har bara ett.


Så vad var det då som kom rusande ur buskaget... med bara ett öga..   en hund eller en cyklop?


Hon är allt bra dum, min matte..      

  



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards