Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 14 november 2010

Av Flygmyran Salza - 14 november 2010 11:43

Då, när mattes bil var inlämnad på service alltså.... ett evigt travande hur länge som helst. Jag gillar ju att vara ute, men jisses så långt vi gick den dan.


Och Ibsen och jag fick springa lösa först, ganska så länge, men sedan kom det bilar och sånt och då fick vi gå kopplade... inte så himla kul    


Och vet ni vad??? Matte påstår att jag inte kan gå i koppel...    Hon gnäller på mig så snart jag försöker inta min rätta plats i vårt lilla följe... allra först alltså.


Matte har nån konstig idé om att Ibsen och jag ska gå bredvid henne, eller till och med lite bakom henne... har ni hört så dumt??? 


Vem ska då ta hand om alla farligheter som vi möter?


Ibsen som är lite feg av sig går gärna lite i skymundan vid mattes sida, men det är ju inget för mig som är familjens väktare. 


Fast matte köper alltså inte det, konstigt tycker jag...    men jag brukar få ge mig. Fast jag testar alltid, kanske hon rätt som det är slöar till och låter mig inta min rätta plats.     



Igår hade vi besök här igen... och då var det en sån där konstig människa med... en som ser ut som en människa men som är så mycket mindre än vanligt folk. Jag vet att det är människor, matte har sagt det, men jag är ändå inte helt säker.... Jag tycker att dom är  lite skumma...    så jag är väldigt noga med att bevaka dom ordentligt, man vet ju aldrig vad såna krumelurer kan ta sig till.


Och vet ni...  när det blev dags för vår kvällsfilmjölk, då satt matte och husse och dom andra bara och babblade och ingen brydde sig om att Ibsen och jag höll på att svälta ihjäl.    


Jag försökte allt... krafsade på matte, jämrade mig... puffade på henne med nosen...  jämrade mig ännu högre... sprang till husse och försökte få liv i honom.... men inget hjälpte.


Lägg dig och vänta! sa matte hela tiden... och det gjorde jag... i flera sekunder... sen försökte jag igen. Men det var tydlien meningen att vi skulle få svälta ihjäl, för ingen reagerade.


Då fick jag min snilleblixt.... ut i hallen där det låg en påse med kuliga saker i. Den där lilla människan hade haft den med sig... och där hade jag snabbt kollat in att det fanns ett mjukisdjur.


Ni vet, mjukisdjur gillar jag.... så jag skuttade snabbt som ögat ut i hallen, rotade runt i påsen tills jag hittade det där mjukisdjuret och så tog jag det i munnen och sprang in till matte med det.


Hon brukar alltid bli så glad när jag gör såna saker, då brukar jag få lite godis... men inte i går inte.    Igår var det tydligen meningen att jag skulle svälta ihjäl...


Matte snodde snabbt till sig mjukisdjuret och såg mest ut som att hon tyckte att alltihop var lite genant...  och jag fattade ingenting jag.   


Människobarnet roffade snabbt åt sig mjukisen och jag fick inte en enda godis för besväret att rota fram den ur den där påsen....  dålig stil tycker jag!


Nåväl... jag undgick med ett nödrop att svälta ihjäl, för så småningom gick dom där människorna och vi fick äntligen vår kvällsmat.... tur det, för då var jag redan halvdöd.


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards