Flygmyrans blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Flygmyran Salza - 9 mars 2011 10:30

  

Ibland blir jag besviken på min matte....     


Igår hade dom människobesök här.... nästan hela långa dan. Och det var bra, det var en sån där besökare som hade godis med till oss, och såna gillar vi, Ibsen och jag.    


Människorna smaskade på semlor, men såna fick inte vi. Vi fick ett varsitt grisöra... tja... alltid bättre än inget i alla fall.   


Men det var inte det som var så förnedrande, det kom sedan det....     

   

Solen sken och människorna satte sig i solen ute på uteplatsen.  Och det var ganska så skönt där i solen... jag la mig på stenplattorna och solade en stund, jag också...   


Sen hörde jag matte.... "där kommer grannens katt... och jag vaknade till direkt. En katt kan man ju inte missa....


"Ja, och där kommer det en till", hörde jag vår besökande säga....  och jag skuttade glatt upp, redo för action.


Men matte ska ju alltid förstöra allt roligt hon.....    "Lägg dig!" röt hon "och Ligg kvar!!! "


Och den där eländes lydnaden sitter ju nånstans där inne i ryggmärgen, så utan att jag visste riktigt hur det gick till så sjönk mina ben ihop och jag låg ner igen.  Jag som trodde jag skulle få lite kul en stund....    


I alla fall så säger matte efter en stund återigen att "där kommer en katt till, jisses, nu är det fyra katter som stryker omkring här framför nosen på Salza."


Och jag blev nästan vindögd av att hålla koll på dom, där dom klev omkring på snöhögarna....   


Och då gör hon det... min matte.... hon reser sig upp och plockar fram ett långt kompostgaller som hon ställer framför mig, mellan mig och katterna.    



Kan ni tänka er nåt så förnedrande??? Att The Big Cat-Hunter Salza ska behöva ligga bakom ett kompostgaller och kika på grannskapets katter när dom har rajtan-tajtan 10 meter framför nosen på henne????


Näe... jag gick in och la mig i mattes säng och surade en låååång stund. Nån måtta på förnedringen får det faktiskt vara.     



Av Flygmyran Salza - 1 mars 2011 09:34

  

Här är dom, de där filmsnuttarna som matte hotade med förut.   



Nästa kan man lära sig något av...    



Och den som vill se matte klanta sig, kan kika på den här....



Såg ni vad hon gjorde????? Och nu skyller hon på mig...    
  

På den här filmen får ni bevis på att jag var modig redan när jag var pytteliten....  



Och så en liten söting som avslutning....



     
  
 


  
 

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards