Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Förnedrande....

Av Flygmyran Salza - 9 mars 2011 10:30

  

Ibland blir jag besviken på min matte....     


Igår hade dom människobesök här.... nästan hela långa dan. Och det var bra, det var en sån där besökare som hade godis med till oss, och såna gillar vi, Ibsen och jag.    


Människorna smaskade på semlor, men såna fick inte vi. Vi fick ett varsitt grisöra... tja... alltid bättre än inget i alla fall.   


Men det var inte det som var så förnedrande, det kom sedan det....     

   

Solen sken och människorna satte sig i solen ute på uteplatsen.  Och det var ganska så skönt där i solen... jag la mig på stenplattorna och solade en stund, jag också...   


Sen hörde jag matte.... "där kommer grannens katt... och jag vaknade till direkt. En katt kan man ju inte missa....


"Ja, och där kommer det en till", hörde jag vår besökande säga....  och jag skuttade glatt upp, redo för action.


Men matte ska ju alltid förstöra allt roligt hon.....    "Lägg dig!" röt hon "och Ligg kvar!!! "


Och den där eländes lydnaden sitter ju nånstans där inne i ryggmärgen, så utan att jag visste riktigt hur det gick till så sjönk mina ben ihop och jag låg ner igen.  Jag som trodde jag skulle få lite kul en stund....    


I alla fall så säger matte efter en stund återigen att "där kommer en katt till, jisses, nu är det fyra katter som stryker omkring här framför nosen på Salza."


Och jag blev nästan vindögd av att hålla koll på dom, där dom klev omkring på snöhögarna....   


Och då gör hon det... min matte.... hon reser sig upp och plockar fram ett långt kompostgaller som hon ställer framför mig, mellan mig och katterna.    



Kan ni tänka er nåt så förnedrande??? Att The Big Cat-Hunter Salza ska behöva ligga bakom ett kompostgaller och kika på grannskapets katter när dom har rajtan-tajtan 10 meter framför nosen på henne????


Näe... jag gick in och la mig i mattes säng och surade en låååång stund. Nån måtta på förnedringen får det faktiskt vara.     



 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

9 mars 2011 11:22

Stackars du :-)

http://www.kvistagrans.com

 
Rudi

Rudi

16 mars 2011 22:51

Jag jagar alla katter utom min egen. Jag får bara trumpinneben när jag ser såna och så raket i rumpan, det kan jag inte rå för, jag är född sån! Jag är också född sån att jag aldrig skulle komma på tanken att äta något snusk jag hittar ute. Så firrarna kan du gärna få, måste bara hitta nåt bra emballage så Posten inte klagar på lukten :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards