Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Du är inte nåt duktig längre...!

Av Flygmyran Salza - 30 oktober 2010 21:36

Jo då, så sa min matte till mig häromdagen när vi varit ute och tränat lite.   

Kan ni tänka er nåt så fräckt...???   


Hur duktig är hon då, som inte ens klarar av att träna längre??


Du bara slarvar och slarvar, sa hon, sneda sättanden överallt.... och rutan har du glömt... och apporteringen blir också fel... det är ingen ordning alls på dig numera.    


Kan någon vara så snäll och tala om för min matte att vi hundar inte kan saker och ting om vi inte får träna på dom? Hon tror tydligen att bara för att jag en gång i tiden var så himla duktig, så ska jag fortsätta att vara det i evigheters tider, utan att jag ens fått en chans att friska upp minnet nån enda gång.


Näe då... efter månader, ja nästan år av icke-träning, så ska jag helt plötsligt bara hoppa ut ur bilen och fortfarande kunna allting alldeles perfekt.


Ibland så blir jag faktiskt förbannad på min matte....    

  

Nu ska jag dra iväg ut och spöka en stund, och min dumma matte får INTE följa med.


SPÖK på er alltihop!



Nej, matte har inte gjort pumpalyktan, det har jag gjort... alldeles själv.. så det så!    

  

    



 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

30 oktober 2010 21:55

men nu går väl skam på torra land. Vilken dum matte du har. Hon om någon borde väl veta att man behöver friska upp minnet ibland och inte tro att allt sitter där helt perfekt. Har hört ngn sägga att lydnad är en färskvara. Undrar om det inte var din dumma matte :-) Spöka för henne du det är hon värd.

http://www.kvistagrans.com

Flygmyran Salza

31 oktober 2010 09:52

Visst är hon dum!?! Ingen hund kan väl något om man inte tränar... i alla fall inte när det gäller den där dumma lydnaden.

 
Ingen bild

stin@

30 oktober 2010 22:57

Spöka på du för matte! Hon behöver nog skrämmas lite så hon kommer ihåg hur duktig du är!!

Flygmyran Salza

31 oktober 2010 09:50

Exakt så är det! Hon är gammal och senil tanten, som glömmer sånt... ;)

 
Rudi

Rudi

31 oktober 2010 18:30

Men hur korkad matte kan man ha? Klart du måste träna, du går väl inte precis omkring och repeterar i lugn och ro för dig själv hela dagarna, va? Precis som om man under pinkrundan skulle gå och grunna på : hur var det nu, skulle man ligga eller stå i rutan, fick man tugga på apporten eller inte? Va? Nä, släpa med dig matten ut på appellplan snarast! Puss!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

1 november 2010 22:24

Du har helt rätt, Rudi... inte hinner man tänka på lydnadsträning när man är ute på promenad. Då gäller det att hålla koll på alla katter och allt annat spännande som finns i buskagen... det där med rutor och apporter och sånt, det är ju faktiskt mindre viktigt. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards