Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Flygmyran Salza - 11 oktober 2010 09:19

... att igår när vi skulle gå ut, matte, Ibsen och jag, då öppnde matte dörren ut medan hon klädde på sig.


Och jag kände direkt att det var en kattusling där utanför!! 

NEJ, sa matte när jag tänkte dra järnet ut genom dörren. STANNA HÄR! och när hon tar fram stora rösten är det bäst att lyda, så jag väntade... och väntade... och väntade....


Attans så lång tid det kan ta att få på sig en jacka och ett par skor.     


Äntligen var matte påklädd och vi fick kopplen på, och när matte sa "nu går vi" då slank jag snabbt ut genom dörren.


Och där, på mattan utanför grannens dörr där låg den... en STOR svart katt... bara två meter från vår ytterdörr. Inte konstigt att det stank katt när matte öppnade vår dörr.


NEJ! sa matte, just precis som jag laddade för att stöta upp den där eländes katten. Och egentligen var det kanske lika bra det... att matte la in sitt veta... för katten såg inte ut som att den tänkte flytta på sig.


Den låg där den låg, och stirrade stint på mig.... såg nästan lite läskig ut.... så jag låtsades som att jag var en lydig hund som inte fick jaga katter, och så trippade jag iväg med matte och Ibsen.


Men tänk så fräckt, att ligga och sola nästan på min trappa... nedrans katt!    Nästa gång... då ni....  då ska jag minsann ta den!...

  


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards