Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Flygmyran Salza - 13 oktober 2010 09:27

Igår gick hon verkligen på en nit, min matte.    


Vi var ju ute på en ganska så spännande promenad i går på eftermiddan, en kombinerad cykeltur och promenad.



Matte är dålig på att orka cykla uppför när det är långa, branta uppförbackar, då måste hon gå, och då hinner vi snosa lite extra.


Men sen när det bär utför, då jäklar gäller det att ta fram det långa benet för då går det undan....    


Jaja, skit samma... i alla fall så trodde matte att jag var trött igår efter den där turen vi gjorde. Och så skulle vi ut och träna lite lydnad lite senare....


Salza orkar nog inte göra så mycket idag, sa matte till våra träningskompisar.... i alla fall inte med nån fart....  hon har fått en rejäl motionsrunda för bara ett par timmar sedan.

HA... säger jag bara.... hon ska allt få se hon, tänkte jag, och det fick hon    

Kul att kunna överraska sin gamla matte ibland....    

  

Och det bästa av allt... gissa vad det var??     


Jo, när vi kom hem så tänkte matte att alla satt inne och tittade på fotboll, så jag fick gå lös även på gården där hemma. Det får jag aldrig annars.... finns för många katter säger matte    


Och just det.... precis när jag vek av vid brevlådan för att springa fram till vår dörr, så satt den där igen.... den där stora svarta katten.


Men nu nedrans.... nu fick den sig ett skrämskott.  Jag satte full fart och gjorde en alldeles perfekt stöt, och katten slängde sig ut genom häcken och upp i närmsta träd.... skitkul!!!      


Och för en gångs skull skötte sig matte som hon skulle också. Hon låtsades som att hon inte såg vad jag gjorde....     


Så på det stora hela så var gårdagen en ganska så bra dag... i all synnerhet avslutningen på den.    

      

  



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards