Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Flygmyran Salza - 27 oktober 2010 14:33

Med Ibsens operation alltså.    Jodå, han är opererad, men det hade blivit lite komplicerat, och han kom inte hem förrän det var kvällen. Och då mådde han inte alls bra... han ville inte ens ha glassen som husse köpte åt honom.   


Så jag offrade mig och åt upp den åt honom...    


Men idag är han piggare, vi har nyss varit ute på en promenad, men vi gick inte så långt idag. Igår gick vi ju megalångt, matte och jag, men det skulle nog inte Ibsen orkat idag. Han gick direkt och la sig när vi kom in förut.....    

  

Jag skulle orkat längre, men matte hade inte så stor lust att gå långt idag också, sa hon.  Vi tog en kortare runda, och jag passade på att göra lite nytta under tiden också.


Jag sprang en liten bit före matte... som vanligt   ... och plötsligt såg jag något i buskarna vid sidan av vägen. Där gick det en liten stig, och där stod det en stor, vit hund och glodde på mig.


Jag kom faktiskt ihåg vad matte lärt mig nån gång för längesedan, så jag glodde snabbt tillbaka, sedan sprang jag tillbaka till matte och talade om att "det står en lös hund där framme, matte!"


Oj, sa matte, bäst att koppla Ibsen... han mår ju inte riktigt bra ännu....


Och medan matte gjorde det så höll jag koll... och tror ni inte att den där hunden kom tassande emot oss... med sin matte hojtande bakom.    


Och eftersom min matte är lite saktfärdig av sig, och aldrig blev färdig med Ibsens koppel, och inte alls hade läget under kontroll, så insåg jag ju att det var min plikt att ta hand om det här....


Så jag gjorde ett blixtutfall... ungefär som man gör för att få en fågel på vingar, ni vet.


Full fart och så tvärnit och ett sista jämfota hopp med frambenen ner nästan på "bytet". Bytet i det här fallet var ju ingen liten fågel, utan en stor hund, men ibland funkar den där metoden även på hundar...    

  

Det gjorde det inte denna gången    han bara stod där han stod och hade dessutom fräckheten att glatt vifta på svansen.


Som väl är ropade matte på mig just då... så jag slapp den förnedrande fortsättningen.. nedrans hund som inte blev rädd...    . Nu tassade jag lydigt tillbaka till matte...  och den andra hunden tassade till sin matte.

   

Men när vi sedan fortsatte så hörde jag hur matte gick och muttrade om jäkla olydiga hundar... undrar vem hon menade då???       Och jag hörde hur hon muttrade om att det trots allt var trevligt att se en så stabil hund....  kan det ha varit mig hon menade tro??     


Ja, inte vet jag... min matte har så konstiga åsikter om saker och ting.  

  

Idag ska vi få maskmedel i maten säger matte.....  blääähhh, säger jag. Vem vill ha medel som man får mask av????  


Enda fördelen är väl att vi nog får lite köttfärs ihop med joxet... då kanske man kan stå ut med att vara en maskodling...     


   


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards