Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Flygmyran Salza - 23 oktober 2010 11:58

... i den förra bloggen.... då hade matte och jag ungefär 150 besökare till bloggen varje dag. Nu för tiden är ni inte så många som hittar hit...     Och nu när matte har en egen blogg så blir det väl antagligen ännu mer uppsplittrat... men skit samma.    


Jag är som min matte... skriver för att det är kul att skriva!

  

Och det finns ju faktiskt inte jättemånga hundar som kan skriva har jag förstått. Många bloggar finns det, men det är ju inte alltid hundarna som skriver där även om dom försöker lura oss att tro det.  Fusk, kallas sånt...     

  

Idag ska vi träna igen säger matte....  kul säger jag om det! Fast först ska matte vila sig lite säger hon, hon påstår alltid att det är jobbigt att handla mat.   

  

Och idag ska vi nog träna i samband med vår vanliga promenad tror jag.... det innebär att jag får vänta medan Ibsen tränar också.... tråkigt men uthärdligt trots allt.


Och idag ska matte inte ta med den där tunga ryggsäcken säger hon.  Och då kan jag räkna ut ungefär vad jag ska träna på.... inget sånt där kul med koner och apporter och sånt.... utan mer sånt där med precision och lägga band på sig, och allt sånt där som är lite jobbigt för en flygmyra.   


Men skit samma, huvudsaken är att jag får träna...     

  

Matte har förresten kommit på en grej som hon ska ändra på säger hon... när det gäller min träning alltså.


Hon lärde ju mig att sitta Fot snyggt vid sidan jättetidigt. Jag kunde knappt stappla fram på mina små ben när vi började träna sånt... och jag är jätteduktig på det fortfarande.


MEN...  nu säger min matte att jag har på gamla (???) dar börjat sitta lite snett. En anings aning snett bakom mattes vänsterben på nåt sätt. Och det tror min matte beror på att hon alltid ger mig godis med vänsterhanden... så där lite uppifrån...


Och eftersom hon är en stor slarva, min matte, så har hon inte tänkt på att  hon nog vrider lite på handen och armen så att jag i min tur måste vrida mig lite snett utåt åt vänser för att så fort som möjligt nå godiset.


Och gör man så tillräckligt många gånger (behövs inte så många gånger eftersom jag är så himla smart   ) så tar jag lätt för ny vana att alltid sätta mig så. Det spar lite tid när det gäller att roffa åt sig den eventuella godisbiten så fort som möjligt nämligen....     

  

Så nu ska matte prova med högerhanden istället....  fast då får hon nog passa sig så att jag inte vrider mig åt det hållet istället.


Jag tycker ju förstås att det där när man har en godis hängande på en käpp framför nosen (som man har åt åsnor, ni vet... fast då är det en morot) verkar vara en bra metod. Då har jag ju alltid en godis inom räckhåll och kan sno åt mig den när jag tycker att jag är duktig... det vill säga alltid.    


Och matte behöver inte tjafsa om att jag sitter nån millimeter snett nån enda gång då och då....    


Jaja, vi får väl se hur det hela utvecklas... jag håller i alla fall en liten tass för att hon tar med sig dom där kycklinghjärtana ut idag, det vore smaskens det.  


Återkommer kanske med rapport om det senare....  

  

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards