Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Flygmyran Salza - 7 oktober 2010 19:09

Ja här ligger jag i må ni tro, ingen rast och ingen ro....  De senaste dagarna har jag lyckats jaga upp tre katter i ett träd (ja, inte samma träd då, det var vid tre olika tillfällen, tre olika katter och tre olika träd...  skitkul!) trots att matte försöker vara på alerten och se katterna före mig. 


Haha!  kan man ju bara säga om det. Katterna gömmer sig i buskagen när vi kommer, och när jag dyker in där, då dyker katterna ut därifrån, och så är jakten i full gång.


Och hittar jag inga katter att jaga så går det i nödfall bra med skator. Det kryllar av skator här också, och dom är inte alls rädda, varken för katter eller för oss hundar.


Det är nästan så att man kan knipa dom i stjärtfjädrarna, men ännu har jag inte lyckats helt. Men jag tränar ivrigt så snart lyckas jag nog...


Vet ni att det är lite som att leva i en djurpark här....  olika sorters djur var man än ser....     


Och i morse när vi gick ut på morgonpromenaden, då fångade jag en sork som jag åt upp. Smaskens!!!


Alldeles utanför gården finns det stora fina diken där det då och då slinker iväg en sork. Men i morse var jag på alerten och hann ta en av dom... det var en alldeles lagom efterrätt efter frukosten.


Fast husse gormade och skrek som vanligt när jag hittar min egen mat... varför fattar jag inte, men han kanske tycker att det är roligt.


För att glädja honom så spottade jag i alla fall ut lite segt skinn och några ben som var lite svårtuggade. Tänkte att han kan ju får tro att jag gjorde det bara för att han skrek i högan sky att jag skulle spotta ut....   

  

Sen åt förresten husse och matte kyckling till middag idag.... inte vet jag varför det ska vara så mycket bättre än en sork.    Jo, det är klart att det är bättre för det är mycket mer kött på en kyckling, men annars vete sjuttan  

  

  

Och sen så har vi tränat lite lydnad också, både igår och idag. Fast matte har tappat stinget tror jag. Vi tränade nästan bara några minuter, och sen fick jag sitta i bilen igen... dötrist. Jag vill ha tillbaka den gamla goda tiden då vi tränade läääänge och hade jättekul tillsammans. 


Fast till helgen ska vi ut och träna sök sägs det.    Hoppas att mattes rygg fixar det, hon har lite knöligt med att att sig fram där det är ojämt på marken säger hon.  Men ni vet... jag fixar det där själv bara hon fraktar dit mig...     

   

Nu ska jag slappa resten av kvällen. Husse tittar på hockey på TV:n och matte bara slöar. Vi har nyss varit ute på en liten promenad, Ibsen, matte och jag. Det var himla kul.... fast inte om ni frågar matte...    


Just då... vid den tiden... skulle tydligen alla hundar rastas, och alla tvåbeningar skulle ta dagens joggingrunda. Vid den tiden går vi aldrig mer ut, sa matte när vi kom hem.


Men det kvittar ju mig om det dräller av folk och hundar ute, jag går gärna ut när som helst, jag. Jag bryr mig inte så mycket, det är mest bara matte som är lite fjantig och tycker att det ör lite jobbigt. Hon är ju bortskämd med att kunna ha oss lösa jämt nästan.... nu måste hon vakna till och vara lite alert på promenaderna.... det är ju konstigt nog inte alla som gillar lösa hundar....    

  

Matte påstår alltid att hon passar allra bäst i en liten enslig stuga ute i skogen, med ungefär 2 mil till närmsta hus och granne, och det ligger nog något i det.

  

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards