Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Flygmyran Salza - 3 oktober 2010 19:41

Jag som trodde att matte slarvat bort klippmaskin och saxar i flytten... tänk så fel jag hade...    


Tror ni inte att hon plockade fram dom idag och började tortera Ibsen? Och när han var färdig så hoppades jag att mattes fingrar skulle vara helt utslitna så att hon inte skulle orka med mig också, men så var det ju inte förstås....


Hon stoppade i sig ett par Voltaren och så anföll hon mig också sedan.... nedrans otur att dom där pillren finns.    


Och inte blev det nån tävling för oss idag heller. Matte påstod att hennes rygg inte klarade av att skutta omkring ute i skogen, men hon har ju inte fattat nåt, hon.


Hon behöver bara skjutsa mig ut till skogen så fixar jag resten själv. Jag vet inte hur många gånger jag sagt det till henne, men hon lyssnar inte på det örat.


Jag kan själv!!! Det vetju egentligen matte, men hon vill låtsas som att det inte är så. Fast... hon behöver kanske få inbilla sig att hon behövs, människor lär ju ha ett behov av sånt sägs det.   

  

Vi fick en hyfsat rejäl promenad idag också, men frånsett det så har det inte hänt nåt kul alls. Matte påstår att hon har tråkigt, men då skulle hon bara veta vad jag har....  urtråkigt är väl en mild beskrivning av mitt liv nu för tiden.   


Fast när jag stod på bordet ute på uteplatsen idag när matte klippte mig, då hade jag en kanonbra utsikt över områdets katter i alla fall. Dom spatserade omkring där i godan ro, och jag höll noga ordning på vart dom tog vägen. Synd bara att det stod ett sånt där läskigt kompostgaller i vägen så att jag inte kunde jaga dom.


Såna där galler, dom är lite läskiga dom. Det tyckte jag inte när jag var valp, men när dom ramlat i en stor hög över mig ungefär 138 gånger, då insåg jag att det är bäst att hålla sig på lite avstånd från dom.


Grannen skrattade åt matte när hon satte upp dom där gallren häromdagen. Haha, tyckte han, den där stora hunden kan ju kliva över där om han vill!


Javisst kan han det, sa matte, men det gör han inte! Och det gör han verkligen inte... Ibsen alltså, för det var honom han menade....  han är livrädd för dom där gallren, han.


Matte säger att vi är lite fjantiga, men samtidigt säger hon att det är väldigt bra.... hon vet som vanligt inte alls hur hon ska ha det, min virriga matte.    

  

Näe, nu ska jag återgå till min numera vanliga syssla.... att sova....    Hoppas i alla fall att ni har haft det kul under helgen..... 



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards