Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Flygmyran Salza - 15 oktober 2010 10:24

Fast matte säger att jag överdriver... idag är jag nästan bra igen påstår hon.


Det var en liten glasbit eller nåt liknande som anföll mig igår när vi var ute.... och jag blödde från tassen!   


Fast egentligen märkte jag inte något förrän matte började fjanta sig om att jag lämnade blodspår efter mig. 


Jag fick i alla fall hålla mig lugn igår, skittråkigt var det. Fast nu blöder det inte längre, och nyss fick matte ett bra tips om plåster som funkar,   så nu blir det förhoppningsvis en ordentlig promenad idag igen.

  

Fast nu har matte gjort allvar av sitt hot att starta upp sin egen blogg igen. Hoppas att jag trots det får fortsätta att skriva, jag också....


Men eftersom det är höst nu och snart kallt ute, så blir det väl mer av det där med att sitta inne kanske, och då hinner vi väl samsas om mattes dator, hon och jag.


Fast hon kan få köpa en egen dator till mig tycker jag.... en salzafärgad vill jag ha! Jag har sett att det finns läckra såna som är röda och fina... det skulle jag gilla.   

  

I morgon har jag en kompis som ska tävla, då ska vi dit och titta. Och matte har flera kompisar som ska tävla samtidigt, hoppas det går bra för dom allihop.


Fast jag håller mina tummar allra hårdast för min kompis förstås. Han är ju dessutom släkt till mig, och släkten ska man hålla på.    


Synd att jag inte får tävla. När vi tränade häromdagen hade jag ju skitkul. Förstår inte att matte är en sån vekling att hon inte anmäler oss....     Hon bara tjatar om "nästa år"... herregud det är ju evigheter till dess. En hel lång vinter... sex månader.... innan det blir några tävlingar igen.    


När vi nu ändå skulle flytta så kunde vi väl ha flyttat söderöver, tycker jag. Nånstans dit där det inte är vinter halva året.... det är inte så jäkla kul med all den där snön. Första vecken eller så, då är det lite kul... men när man ska pulsa runt i snö som är lika djup som jag själv är hög, då är det inte kul längre.   


Det är väl en av få punkter där matte och jag tycker precis lika... bort med vintern!!!  Fram för en lååång vår, en lagom sommar och en lååång höst... och ingen vinter alls!    

  



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards