Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Flygmyran Salza - 17 oktober 2010 09:23

I morse när matte var ute med oss fick jag springa som vanligt igen... skönt. Resultatet blev en katt uppjagad i ett träd, och en katt injagad på en uteplats.  


Matte blev lite sur när hon såg att vi jagade in en katt på en gård, men va sjutton....  jag kan väl inte hjälpa vartåt katten springer??    


Igår var vi och kikade på en lydnadstävling, det var inget kul alls. Matte fick visserligen vatten på sin kvarn att elitlydnad inte är så kul, men det fanns ju annat att titta på för den som ville. Andra klasser alltså....


Släktingen tävlade klass 1, och han är en höjdarkille han. Kolla bara så bra han kan hoppa.....


  


Jaja, man ser bara rumpan på honom, jag vet!  Men min matte är ju som hon är hon....

  

Nu hinner jag inte skriva mer, husse och vi hundar ska åka till våra gamla jaktmarker och ta en promenad där.... det ska bli kul.   Börjar bli lite tjatigt med samma gamla promenadvägar här nu.

  

Hoppas ni får en bra dag!! Här ska det vara gårdsstädning idag... och matte stönar bara nån nämner ordet.... såna saker som gårdsstädning och sånt, det är charmen med att bo så här, säger hon..... men vete sjuttan om hon verkligen menar det    

   


  


  


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards