Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Flygmyran Salza - 29 oktober 2010 16:05

... eller halvbra, eller hur man nu ska säga. Jag gör väl som matte tror jag... hon är den där typen som ser halvtomma glas och halvdåliga bilder och så...  ni vet, till skillnad från halvfulla och halvbra alltså  

  

I alla fall så har Ibsen piggnat till nu,  så idag gick vi en rejäl runda igen. Det var meningen att det skulle bli samma runda som en annan dag, fast åt andra hållet så att säga. Men det blev lite halvfel så där.... fast vi kom hem till slut i alla fall.   


Och matte orkar aldrig släpa med sig sin bra kamera, så bilderna är tagna med mobilen, och då blir dom halvdåliga,... eller halvbra.... välj det som passar.


Stenrike kallar matte den här skogen... massor av stenar överallt.... kul att skutta omkring i tycker jag.


Tyvärr så är den här kraftledningen väldigt "synlig" överallt här i omgivningarna.  Förstör utsikten säger matte....


  

Men man ser faktiskt lite av havet allra längst bort på den här bilden, om man kikar noga...


  


Vi hittade en nerrasad koja högt uppe på berget också. Jag tänkte hoppa upp och sätta mig överst på den, men det fick jag inte sa matte... det stack fram massor av rostiga spik överallt.


  


Häromdagen när matte och jag var ute ensamma, då fick jag i alla fall hoppa upp på en rotvälta.. alltid något.     


  


Jag gillar att hoppa upp på saker och ting ute i skogen. Matte behöver bara säga "hoppa upp där, Salza" så kikar jag mig omkring, och så tar jag sikte på det högsta jag ser, och så hoppar jag upp där.  Det blir alltid en godis då...   


Men den här var för farlig att hoppa högst upp på, sa matte... hon är en fegis ibland....


  


Näe, nu ska jag påminna matte om att vi ska ha mat. Man blir hungrig av långa skogspromenader kan jag berätta.... och matte är lite saktfärdig ibland när det gäller vår mat tycker jag.    


Hoppas ni har en rolig helg framför er...! 

  


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards