Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Flygmyran Salza - 21 oktober 2010 18:02

Två paket kycklinghjärtan köpte vi, matte och jag.    Och matte betalade, det var bra tycker jag, man vet ju aldrig när det dyker upp nåt annat intressant som jag kan behöva mina pengar till.    


Det var väldigt smaskigt med kycklinghjärtan... och den där supersmaskiga buljongen som blev när dom kokades, den fick vi i maten sedan, Ibsen och jag.  Gissa om vi slickade matskålarna extra noga då.    

  

Och idag har vi varit ute och tränat lite igen.  Fast matte har legat av sig, hon har nog blivit för gammal för det här med träning tror jag.... vi tränar aldrig så där länge som vi gjorde förr.    


Och lite förvirrad är hon nog också... idag rörde dom ihop alltihop för oss hundar när vi tränade. Det stod koner överallt... och så var det meningen att vi hundar skulle hålla reda på vart vi skulle i de olika momenten.


Det är väl mattarnas sak att göra det, eller...? 


"Jag vill att hon ska lyssna och göra det jag säger, inte göra det hon tror att hon ska göra", brukar min matte alltid säga. Skitsnack säger jag... jag gör det som verkar roligast, det är ju helt klart smartast.


Fast jag får väl erkänna att jag faktiskt fick ett litet hjärnsläpp idag. Jag hittade inte till konen när matte skickade mig dit...    det stod ju koner överallt, hur sjutton ska jag veta att matte menar just en enda kon, och just DEN konen...    Inte förrän matte började blev lite förbannad, då fann jag för gott att göra som jag skulle.


Det är konstigt det där... i takt med att matte blir mer och mer irriterad så blir jag mer och mer skärpt....  så när matte till slut kokar över, då plötsligt kan jag allting... märkligt det där.    

  

I alla fall så fick vi pannkaka till efterrätt när vi sedan kom hem, det var inte helt fel.     Ja, Ibsen var också med, men han fick inte träna något. Vi gick en skogspromenad innan matte och jag tränade, och sedan när alla tränat färdigt så blev det en lite kortare skogsvända till. Matte påstår att hon inte orkar knata omkring hur mycket som helst varje dag.... synd tycker jag...    


Nu ska jag i alla fall vila en stund tror jag....  Ibsen snarkar för fullt i mattes säng nu, så jag ska nog ta en liten tupplur jag också.    

  

   


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards