Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Tjena morsning!!!

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar jag då....???  Jag har minsann tid, om jag bara får låna tangentbordet då och då....   

   

Fast jag har inte så mycket att berätta.... vi har inte gjort så mycket, matte och jag. Hon är inte i form riktigt, min matte. Och så fick jag nån sorts magsjuka för ett tag sedan, och det var INTE kul. Men nu är jag piggelin igen... och redo för nya äventyr.... bara min slöa matte får ändan ur vagnen och gör nåt nån gång.   

   

  

Fast jag har fått prova på nåt som matte kallar Rallylydnad, och det är lite kul.    Det är inte alls som lydnad, för när vi tränar rally, då är matte ganska så trevlig. Hon pratar med mig och hon visar hur jag ska göra.... när man tränar lydnad måste man ju räkna ut allt sånt själv, då står ju matte bara där och ger en massa komamndon.

   

Rallylydnad gör man tillsammans, och det gillar jag.    Imorgon ska vi träffa min släkting och då ska vi nog träna rally tror jag. Jag såg att matte satt och knåpade med att bygga banor igår, och med den allra minsta lilla tur så får vi nog prova en sån där bana imorgon. Fast imorgon ska det snöa här, det hörde jag att dom sa på TV igår....

   

Men matte säger att jag redan kan mycket av det man ska kunna i rallylydnaden. Är man lydnadschampion så är det ju självklart att man kan många av de där momenten, säger hon. Och det kan ju hon säga, som inte ska göra alla de där konsterna. Men det är faktiskt inte så svårt, det är mest bara roligt.    

    

       

Idag är matte på sitt snälla humör. Ja, det är hon oftast när det gäller mig, men idag var hon extra snäll. Hon lagade min kanin!   

   

Kaninen råkade lite illa ut en dag när Ibsen och jag hade lite lattjo lajbans med honom. Kaniner är så ömtåliga.... nästan hela hjärninnehållet rann ut bara för att vi hade en liten dragkamp....   

  

Men idag lagade matte kaninen och det var bra. Jag gillar såna där mjukisdjur som piper när jag biter i dom... och det gör kanin. Jag känner mig riktigt stor och farlig varje gång det där ynkliga pipet kommer....    

   

  

Härommorgonen när vi var ute hittade jag en bil! Jag ville att matte skulle ta med den hem, men det gick inte sa hon. Men sånt man hittar får man... så tycker jag i alla fall, och jag är gammal nog att ha en egen bil nu.

   

 

Men matte har ju sina egna idéer ibland så vi lämnade bilen där i diket.... snyft....   

    

     

Vi har lite olika tycke och smak, min matte och jag. Den här gamla ruttna trädstammen passerar vi då och då när vi är ute, och varje gång så stannar matte och tittar på den.

  

 


Och varför hon gör det, det fattar inte jag. En gammal murken trädstam som ligger där i gräset är väl inget att titta på. Den dugernte ens att gå balansgång på.....   

   

Men matte påstår att den är ett riktigt konstverk.....

 

   

Jaja... tur att i alla fall jag har förståndet i behåll i den här flocken.... min matte är lite konstig hon!   

     

Idag har matte lovat mig  och Ibsen en hyfsad långpromenad för idag fyller min matte år. Och eftersom hon är så knäpp som hon är, så tycker hon att en långpromenad är ett bra sätt att fira en födelsedag på.... och inte mig emot   

   

   

 
 
Rudi

Rudi

19 november 2011 22:29

Långpromenad är absolut bästa sättet att fira födelsedag på! Bra tänkt, matten! Och grattis!
Kul att du också tycker att rally är kul! För rally är attans kul!Rena skrattpillret!
Puss på dig snygging!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Av Flygmyran Salza - 5 maj 2011 08:55

   Det är ju det minsta man kan säga.....  klockan halv åtta igår åkte vi hemifrån, matte och jag.  Två stora väskor hade vi med oss, och vi skulle åka tåg sa matte.   Förut har vi bara mött folk som kommit med tåget när vi åkt till stationen, ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards