Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Mammas dotter....

Av Flygmyran Salza - 11 maj 2010 13:04

  

Det är klart att det är som kennelmamman säger... jag är min mammas dotter och lik henne.  I alla fall så hoppas matte att det är så, för det var det som var tanken när hon köpte mig.    

   

Och vet ni vad min matte brukar säga...? Man kan komma hur långt som helst med vilken normal hund som helst... allt beror bara på hur mycket tid och kraft och pengar man är beredd att lägga ner.

  

Och det är där det skiljer sig åt... en del gillar att lägga massor av tid, kraft o pengar på att träna oss för prov och tävlingar, andra vill helst bara ha lite trevligt sällskap... och var och en får bli salig på sin tro.... i alla fall säger min matte att det är så, och eftersom hon alltid har rätt så är det väl så då.    

  

  

Idag har matte gjort en liten omröstning här på min sida. En VECKANS FRÅGA som både hon och jag så hemskt gärna vill att ni svarar på.


Alla svar är helt anonyma, så om det nu finns någon som kikar in här och vill förbli anonym så kan man besvara de där frågorna ändå.... ingen kommer någonsin att veta vem som svarat vad.   

  

  

   

Att frågan kommit på tapeten beror på att matte i helgen fick rådet att sluta prata med mig.  Och om hon känner ett obetvingligt behov av att babbla med mig, så ska hon begränsa det till ett specifikt ställe, t.ex enbart här hemma. 

   

Utomhus ska hon enbart kommunicera med mig genom att ge kommandon.... eller också vara helt tyst.

  

Vore kanske skönt för mina öron om hon höll babblan ibland... eller också skulle det bli väldigt tråkigt.... inte vet jag.   

  

Men nu blev vi lite nyfikna på hur vanligt det är att man pratar... eller inte pratar.... med sin hund.   Det kanske bara är min matte som är lite konstig..

  

  

Så kikar ni in här, så klicka i ett svar är ni snälla....     Frågan finns i menyraden till höger...

    

  

I kväll ska vi träna sök, sa matte förut. Det ska bli kul...!     Men hon gnäller en massa på att det är så himla kallt ute... hon får väl bylta på sig. Eller också kan hon springa med mig ute i skogen, då lär hon inte frysa.     

   

   

Det är nog lite av min turdag idag tror jag.      Matte plockade fram klippmaskinen och alla saxarna förut idag, och jag suckade tungt och tänkte att... "jahaja, nu var den dagen förstörd".    


Men.... gissa....!! Det var Ibsen som fick stå på trimbordet idag!  Haha... två timmar fick han stå där och bli rakad och putsad och fejad.... gissa om han var lycklig när han till slut fick hoppa ner?   


Fast han blev ganska så fin förstås    Synd att han är en sån där stor svart brukshund, och inte en hund av den rätta ädla rasen.

   


Tjosan svejsan på er!  Och glöm inte att klicka i ett svar där borta till höger.... 





 
 
Ingen bild

Maggan

11 maj 2010 13:57

Vilken tur du har Salza som slapp bli trimmad!;) Här hemma brukar vi gömma oss under bordet när saxarna åker fram till mattes stora förtret. Matte tycker nämligen att det är vansinnigt roligt att trimma. Hon önskar nog att vi tyckte det var lika roligt!;) Voff från de glada springrarna Jack o Geisha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards