Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Jag mötte en björn idag!

Av Flygmyran Salza - 9 december 2010 16:43

  

Där kom jag skuttande i godan ro i skogen, och så plötsligt stod det en stor brun, lurvig sak framför mig på stigen    


Jag tvärnitade och frågade matte: Det kommer nåt konstigt här, matte, vad ska jag göra??    


KOM HIT! sa matte förstås.... och Ibsen, som inte har bättre förstånd, han vände direkt och sprang till matte...  fegis kallar man såna som han.


Jag tänkte verkligen inte vända ryggen åt det där odjuret som kom frustande som ett ånglok i snön...  jag stod tappert kvar, men när han var nästan framme hos mig så kom jag på att jag ju måste lyda matte när hon säger nåt, så då sprang jag till henne.


Men väl framme hos matte så såg jag att björnen följde efter mig, så jag gjorde ett sånt där skrämma-bort-utfall mot honom, jag måste ju skydda både matte och Ibsen, dom har ju inte förstånd på sånt själva. 


Björnen tvärnitade och vände bort huvudet när jag kom farande som en liten kanonkula, men han sprang inte....   

  

Jaja, för att göra en lång historia kort, så påstod matte plötsligt att den var en hund, den där björnen    och rätt som det var så stod det en människa där och påstod att det var hennes hund.


Tänk så blåst hon ska känna sig när hon så småningom upptäcker att det är en björn hon har...       det finns ju inga såna stora lurviga hundar.

   

I alla fall så tyckte matte att jag skulle leka en stund med björnen.... har ni hört så dumt?? 


Vem vågar leka med en björn? Jo, det gjorde jag... men så är jag ju en mycket modig tös också.   


Och han var ganska så kul att leka med.   Han slog kullerbyttor i snön och frustade som en flodhäst i snödrivorna...  han var inte så snabb när det gällde att springa, men det var bara bra, då slapp jag bli mosad under honom, så som jag nästan blir under Ibsen ibland.


Men som vanligt så tröttnade matte ganska så snart, och då fick jag sluta leka och trava vidare med matte och Ibsen i stället.


Men akta er gott folk... det finns lösspringande björnar i Granloholm.     

  

  


  


 
 
Rudi

Rudi

9 december 2010 17:17

Tänk att då har både du och jag mött björn i år! Ska vi starta en klubb? Björnligan? Fast matte och jag stannade ju inte och lekt med vår...fega va?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

10 december 2010 08:38

Björnligan blir bra det! :) Men vi håller oss till såna björnar som jag mötte tycker jag, inte såna som du och din matte mötte. Det verkade inte riktigt lika lajbans...

 
Johanna

Johanna

9 december 2010 17:18

Hahaha! Nu fick jag ett gott skratt minsann. Mest av lättnad tror jag och en stor portion humor :) (min hemsida ligger nere ngr dar...)
Bamse-kram

http://www.krokanden.se

Flygmyran Salza

10 december 2010 08:37

Ja, han var kul... björnen.. :)

 
Kerstin

Kerstin

9 december 2010 17:42

Du är tuff du Salza som vågar leka med björnar! Jag ska hålla utkik om den av någon outgrundlig anledning skulle lämna Sundsvall för Timrå

http://www.svartealgot.com

Flygmyran Salza

10 december 2010 08:36

Ja visst är jag modig? ;) Han kan ju få för sig att gå lite norrut, sånt vet man aldrig, så håll ögonen öppna...

 
Kicki  o Celda

Kicki o Celda

9 december 2010 17:58

Du är en tuff tjej du!! Vi brukar ju vara i skogen i Granloholm ibland. Hoppas att vi inte möter någon björn iallafall...

http://kickilinaz.blogg.se

Flygmyran Salza

10 december 2010 08:34

Visst är jag! ;) Man vet aldrig vad man möter i skogen här i Granloholm...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards