Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Flygmyran Salza - 17 december 2010 11:25

   

Ja, det händer inte så mycket här, så jag har inget att skriva om    


Vi går våra promenader, jag letar katter och fåglar i alla buskar och snår jag hittar, men det är dåligt med utdelningen.


Det har varit jättekallt i flera dagar, men idag är det nästan regn ute...  snöregn-storm kan man kalla det, och det är inte så himla kul... säger matte alltså. Jag själv bryr mig inte så mycket... 


   

Jag har förresten hört att matte har börjat fundera på vart hon ska hålla till när hon ska klippa mig och Ibsen nu snart. Förut har hon ju stått i källaren och gjort det. Nu har vi ingen källare längre så nu blir det lite knöligt...   


Men jag har en bra lösning på det.... vi låter bli klippningen!  Så var det problemet löst...  Har ni några problem ni vill ha hjälp med så kom till mig med dom... jag fixar det enkelt...     

  

  

En sån här dag blir det nog ingen lång promenad misstänker jag, så jag tog en vända på löpbandet för en stund sedan. Då får man bort lite spring i benen....   och så får man kondis påstår matte, och det kan ju vara bra att ha.


Mindre bra är att jag har förstått att matte funderar på att sätta igång en liten bantningskur för min del. Totalt onödigt om jag får säga vad jag tycker... men matte har ju ofta egna idéer om saker och ting, hon.   


Och eftersom jag redan får minimalt med mat, så är det motionen som ska ökas... så det blir säkert ännu mer löpband för min del framöver. Och det är helt OK... det är ganska så kul att springa där, i all synnerhet som man får en godis när det är klart... för den får man väl även om man ska banta... eller???   






En gammal filmsnutt, men det ser precis likadant ut när jag tränar nu...    



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards