Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 23 december 2010

Av Flygmyran Salza - 23 december 2010 13:36

  

Min matte påstår bestämt att vi inte alls är kompatibla, hon och jag. Det betyder att vi inte alls passar ihop....    det tycker jag är tråkigt för jag trivs egentligen ganska så bra med min matte.

  

Men det är nu under vintern hon har kommit på dom där dumheterna. Hon gillar ju inte alls vinter och snö och kyla, min matte.    


Men det gör jag... man blir ju så jäkla piggelin i benen när det är kallt ute.


Det bara spritter i hela kroppen, och man måste absolut fara runt som en galen get i snödrivorna.


Idag var det -27 grader när vi gick ut.... härligt säger jag !!   Nedrans så jag sprang....  både Ibsen och matte påstod att jag var totalt galen, men vaddå då???


Min "kommer-från-samma-kennel-kompis" är ännu värre, han. Han vill ligga ute på farstubron även om det är -20 grader ute... men det vill inte jag. Men får jag skutta runt lite som jag vill.... och upp och ner i snödrivorna.... då trivs jag oavsett hur kallt det är.   


Jag har inte haft köldkramp en enda gång i vinter, och ändå har vi nästan haft köldrekord, och det är så mycket snö nu att till och med Ibsen försvinner och blir osynlig i snön om han överger gångvägen. Och idag när vi var ute hade jag rimfrost i hela ansiktet, till och med ögonfransarna var alldeles vita och frusna.... men skit samma.... det är kul med vinter!


Matte påstår att hon ska sälja mig till nån som bor på Nordkalotten eller Nordpolen eller vad det nu var, hon tycker att jag verkar passa där. Och det vore ju kul, då kanske man kan få en isbjörn till kompis   


Enda nackdelen med den här kylan är att matte inte orkar vara ute så mycket längre än en timma eller så... sen fryser hon påstår hon. Ynkligt, säger jag....  jag har sagt att jag kan stanna ute själv när hon och Ibsen går in, men det passar sig inte påstår hon.


Men... nu fick jag en idé...    


Jultomten använder ju såna som mig för att dra släden med alla julklapparna.... det vet jag, för jag läste mattes Julsaga (finns på hemsidan) som hon skrev förra året. 


Jag skyndar mig dit, jag får säkert jobb där. Och där tomten bor är det ju snö och vinter hela året runt.....


Tjohoooo...  Tomten, se upp!!! Här kommer jag...! 


GOD JUL!!!

 

 

 

 

       

  

 

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards