Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Flygmyran Salza - 2 december 2010 14:13

Hon är inte klok, min matte.... -18 grader är det ute, men hon drog iväg med oss och kameran i alla fall. Trodde hon skulle få några fina vinterbilder, men det blev dåligt med det.  Det är för dåligt ljus vid den här årstiden påstår hon...


Här kommer i alla fall några bilder som jag räddade från papperskorgen.. 

   

  

Ser ni dom... massor av änder som har hittat en liten pöl att var i....


Jag försökte övertala Ibsen att han också var en fågelhund, men det gick inte så bra, han såg mest bara undrande ut.


Vi enades om att dofterna efter änderna var mycket mer spännande...


Sen skulle matte ta ett "sitta-fint-kort"....


        


Haha, har ni sett så roligt det blev     ser ut som att jag är nån sorts bröstbild på Ibsen... eller nåt...    Hon brukar inte göra såna misstag... matte alltså... men idag lyckades hon.


Men sen fick vi lattja i snön ett tag, men det var attans kallt idag... brr...    



Men det går inte att springa ifrån Ibsen när det är så mycket snö, hans ben är mycket längre än mina.   



Ibsen jagar helst pinnar i snön han....



Jag går lite mer på djupet jag.....  

   och ibland så hittar jag en pinne djupt där nere..... 


   men den får jag ju inte ha ifred förstås...


  Men vart tog den vägen nu då?


Försvann i snön nånstans förstås...     


  


Tur att jag inte har skägg, då skulle jag se ut så här... jag också   




Som avslutning får ni en bild på Granloholms snyggaste brud....   


  

  

  


     

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards