Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Flygmyran Salza - 10 januari 2011 17:00

  

Jag har känt lukten i flera dagar nu när vi gått den här vägen... men matte har aldrig låtit mig stanna och leta reda på var den kommer ifrån. Men idag hade hon sin snälla dag, så nu fick jag leta....


Kolla så jag jobbar... det var jättesvårt och jag fick leta läääänge....




Ser ni den??? Den där som luktar så gott.... den hänger rakt över huvudet på mig nu. Men ännu har jag inte kommit på vart den är...



Men nu... nu lyckades jag. Tack och lov för snödrivan, annars hade jag inte nått upp. Fast det var knappt jag nådde i alla fall.



MUMS.... fläsksvålen som någon hängt upp till fåglarna var smaskigt god!!!! Men jag lämnade kvar den åt fåglarna, slickade bara lite på den....     

  

  

    

                 

Av Flygmyran Salza - 10 januari 2011 11:00

  

Häromdagen när vi kom hem efter promenaden, då satt det en katt utanför vår dörr. Fast han satt inte där så värst länge efter det att jag fått syn på honom 


Men dom där jäkla snödrivorna som finns överallt... katten tog sig över den, medan jag inte tog mig över   ....  jag fastnade förargligt nog    

  

Men rätt som det är så sitter det en ny katt och kurar nånstans bland snödrivorna så det gäller att vara på alerten när vi är ute.


Igår trodde jag i alla fall att jag skulle göra världens kap.....     Vi var ute när det var lite halvmörkt, och så mötte vi en gubbe som bar en grå katt i famnen.


YEEEESSS.... tänkte jag, den  ska jag i alla fall ta, och så satsade jag för fullt.     


Fast.... hmmm..... tja....     liiiite förargligt var det....     matte påstod att det var ett par stora grå vantar + en mössa och en halsduk som gubben gick och bar på (det var ju "varmt" ute igår).


Gubben var i alla fall förstående värre.... "det var en nyfiken hund du har"  var hans kommentar till "incidenten"...     

   

Matte var inte lika förstående....      

     


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards