Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Flygmyran Salza - 5 september 2010 09:12

Fast inte för mig förstås   Ibsen och jag fick följa med matte när hon skulle åka iväg i går förmiddag, och vi blev jätteglad. Lika glada var vi inte tre timmar senare när vi bara hade fått sitta eller ligga och titta på andra hundar som hade kul.


Hörde matte säga att det var bra träning för Ibsen, och det kan väl hända... men jag behöver ingen sån träning, jag kan koppla av överallt!!


Folk tror fortfarande att jag är världens slöaste hund när dom ser mig ligga utsträckt på marken och sova när inget händer.  Tänk så fel dom har....  Varför ska man offra krafter när ändå inget händer och man lika gärna kan ta sig en tupplur??

  

I alla fall så tävlde mina träningskompisar, och det gick så bra så....   


Kerstin med sin matte fick sitt första 1:a pris i klass 3, och det såg kanonfint ut när dom jobbade på planen.   


Och min släkting Gimzo var såååååå snubblande nära sitt första 1:a pris i klass 1, det hade räckt med en enda halvpoängare till i betyget så hade målet varit nått.    

  

Jaja, duktiga är dom båda två... eller alla fyra... eller vad man nu ska säga. Fast mattar är ofta lite överflödiga i dom här sammanhangen tycker jag. Vi hundar kan det där själva, men tvåbeningarna vill väl ta del av äran också antar jag.   


För övrigt så fortsätter mattes kartongvansinne här hemma.  Hon packar låda efter låda och det blir mer och mer kaotiskt att ta sig fram i huet, men lika sjutton hörde jag att hon sa till husse att han fick hämta fler kartonger snart.


Ska bli väldigt kul att se vart hon sedan ska få plats med alltihop i en liten 3:a   


Nu är det 14 dagar kvar tills flyttbilen kommer säger matte. Jag fattar fortfarande inte så mycket av det hela, men det ordnar sig nog. Jag minns ju alla katter, ni vet... så det blir nog bra det hela....   


Sen brukar matte irritera husse med att tjata om sånt som ska göras i lägenheten innan alla grejer kommer dit. Hon har lätt för det, min matte... att irritera folk alltså     


Fast husse är lite coolare han, han säger bara att vi hinner, och att vi kan ta det när vi finns på plats. Precis min åsikt också....   vi ska väl ha nåt att göra där också... förutom att packa upp alla mattes kartonger förstås      

  

Idag ska hon packa några kartonger till hörde jag att hon sa... bläähh... långtråkigt    och så tänkte hon gå ut och röja lite i trädgården också, och det gillar jag lite bättre, då kan jag  och Ibsen vara med där ute och slipper gå vilse bland alla lådorna här inne.    


Ha det gott i höstsolen....  här i huset gillar vi tjejer hösten allra bäst av alla årstider    



  


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards