Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Flygmyran Salza - 3 september 2010 09:06

Matte gnäller alltid över att jag berättar om alla hennes klantigheter.     Nu har hon bett mig berätta om en annan matte som också var ganska så rejält klantig....


Det var på tävlingen i lördags..... i klass 3.  Där hade en matte lagt bollen som externbelöning alldeles i kanten av lydnadsplanen.


Och det var väl helt OK, om det inte hade varit så att rutan låg ca 10 meter därifrån, bara en liten bit ifrån kanten på planen... och bollen.   


Gissa vart den hunden sprang när matte visade på och kommenderade till rutan???


Tjohooo, så kul det var att få springa och hämta bollen mitt i programmet...   

   

Så det finns faktiskt andra mattar som är klantiga också... det är inte bara min matte som utmärker sig   


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards