Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Flygmyran Salza - 29 april 2011 10:24

  

Häromdagen var jag med om nåt hemskt.... jag var till veterinären och där träffade jag en vampyr som sög ut en massa blod ur benet på mig.


Men det gjorde inte så mycket för det var på det där roliga stället där dom har leksaker. Fast nu har dom bara en låda med barn-leksaker på golvet, det tycker jag är fusk. Det är väl inga barn som går till veterinären heller???   


Alla mjukisdjur hänger numera på väggen där jag inte når dom. Fast jag röjde igenom barnleksakslådan och fann två mjukisdjur där också... himla tur!    


Sen underhöll jag alla i väntrummet med att jonglera med de där mjukisarna... och då jag hörde matte muttra nåt om att slänga en massa pengar i sjön... och "hon ska föreställa trött och slö" eller nåt sånt tyckte jag mig också höra.    

  

  

I alla fall så var det allra hemskaste den dagen att jag inte fick nån frukost innan vi åkte till vetten. Ibsen fick säkert mat, han.... men inte jag inte. Matte tog mig med och gjorde sig ett ärende till garaget, och när vi kom tillbaka hem så kände jag alldeles bestämt lukten av mat..    men åt mig fanns det minsann inget kvar.     

   

   

Efter sen vi varit hos vetten träffade vi husse och Ibsen på stan och på nåt konstigt vis så tappade vi bort matte då. Hon bara försvann... när vi kom hem så var hon inte med, och det var ju typiskt för denna hemska dag. 


Ingen mat, en vampyr som suger blod ur mig, dåligt med mjukisdjur och så en försvunnen matte.... hur mycket sämre kan en dag bli?

   

I alla fall så väntade jag ute på gräsmattan läääänge, och rätt som det var så kom i alla fall min virriga matte gående där på gården. Hon hade äntligen hittat hem igen.... henne kan man ju inte släppa ögonen på en enda sekund.

   

   

Men frånsett denna hemska dag så har jag det ganska bra just nu. Snön är borta i skogen och matte traskar iväg till skogen med oss nästan varje dag nu... och det gillar jag!!!      


Livet har blivit ganska så kul igen... när vi inte är ute i skogen kan jag ligga och slappa i solen på uteplatsen, och häromdagen var det ett grannbarn som bjöd mig på sista biten av sin glass... sånt kallar jag lyx.

   

   

Och om några dagar ska matte och jag resa bort. Vi ska åka långt, ända till Göteborg, och vi ska åka tåg. Det har jag aldrig gjort förr, jag har åkt buss och spårvagn, men aldrig tåg.


Matte säger att det blir tråkigt.... många, många timmar tar det, och man måste vara stilla på sin plats hela tiden. Men har jag tur så kanske det finns nån annan hund i närheten som jag kan morra lite åt.... ibland är jag himla duktig på sånt.     

   

  

Men innan vi åker ska vi iväg och kika på träningskompisarna som tävlar. På söndag ska dom visa vad dom kan, och jag ska heja på från åskådarplats.    Hoppas det går riktigt bra för dom!!!

  


   


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards