Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 29 april 2010

Av Flygmyran Salza - 29 april 2010 11:55

  

Japp...jag funderar på att bli pyroman. I morgon ska man tända brasor, och jag funderar på en alldeles egen brasa.


Husse har en stor hög med sånt där som han krattar ihop på tomten... den borde väl brinna bra?    


Matte tänker säkert inte ta med mig till nån brasa, så då får jag väl fixa en själv.  Visserligen hörde jag att matte läste i tidningen häromdagen att ett helt hus brann ner när någon eldade intill huset, men det finns så många hus här där vi bor, så om något enda brinner ner så gör det nog inte så mycket...     

    

   

Igår var vi ute och tränade... pyttelite..!     Just precis när jag fått upp ångan och börjar bli i form, då var vi färdiga... konstigt...    


Matte är lite slö och slapp med den där träningen tycker jag. I vintras när det var massor med snö, då tjatade hon varenda dag om att hon ville kunna träna. Nu när det går att träna nästan dygnet runt, då skolkar hon...  knepigt.


Men jag hörde i alla fall att vi ska träna sök nästa vecka, det ska bli kul! Fast det är alltid för lite av den träningen också, om nu någon vill veta vad jag tycker...


Springa i skogen är kul, det kan man göra hur länge som helst tycker jag....

   

Men det är ingen ordning på min matte alls nu för tiden. Hon är en stor virrpanna hela hon....


Hon tjatar om att hon saknar sin blogg, och jag är livrädd att hon ska stjäla min...


Och hon kan inte bestämma sig för om vi ska tävla nåt, eller inte.....


Och hon kan inte heller bestämma VAD vi ska tävla.... OM vi ska tävla....

  

  

Herregud, det är väl inga problem tycker jag... jag är med på det mesta, så anmäl till det som finns... så kör vi så det ryker... tycker jag då    

  

   

Njaaaa, säger matte fegt....  vi har ju inte tränat på så länge... och det är inte säkert att det... eller det... eller det.... funkar så bra.... och så vet jag ju inte om vi kommer med.... och så kostar det en massa pengar.... och så vidare.... och så vidare...


Har ni hört på maken till velepotta???  Snart sitter vi där med snö upp till fönsterkarmarna igen, och då gnäller hon för det.  Hon får väl passa på nu när tillfälle ges...


Tänk om jag ändå hade egna pengar så att jag kunde anmäla mig själv... då skulle hon vara tvungen att följa med    

  

   

Nu ska jag i alla fall sova vidare...  sova är det enda som erbjuds i det här huset nu för tiden     frånsett en och annan promenad och några minuters träning nån gång i veckan....    


Funderar på att ta ett snack med Hundombudsmannen ....  sånt här drönarliv är inget för en flitig liten Flygmyra.

  

  

Ha en trevlig Valborgsmässohelg i alla fall.... och tänd inte eld på alltför många hus!   

  

   

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards