Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Flygmyran Salza - 16 april 2010 18:47

  

För en gångs skull hade jag en kompis här idag     Det händer inte ofta, så det var kul!


Han var här för att klippas (vilken tur att jag slapp!! ), men innan han åkte upp på "klippbordet" så fick vi leka lite. 

  

Fast jag var lite svårflirtad i början....

  


Men vem kan motstå en Gimzo...?  Ok då... vi leker väl då....



  

Men sedan fick den stackarn utstå mattes klipporgie en lååång stund, det klipptes och fejades på det vilda, men han blev ganska så fin när han var färdig får jag väl erkänna...     

  

  

När  han var klar fick vi busa lite till, men då skulle våra tvåbeningar fika så det fick bli lite bus inomhus då... och det var ju mysigt det med.    




Fast jag är ju van vid vilde Ibsen jag.. så jag taggade till lite och fick upp ångan.......   


     




Men Gimzo hade ju cyklat hit, sedan stått på "klippbordet" jättelänge och så busat med mig sedan... han tog slut!   



Hoppas han orkade springa bredvid cykeln hela vägen hem sedan också... fast hans matte hade en korg på cykeln såg jag... hoppas att han fick sitta i den om han inte orkade springa hela vägen      

   

Fast det är inte så ofta som vi av den ädla rasen springerspaniel inte orkar... vi tar inte slut i första taget. 


I alla fall inte om vi gör något som är roligt....   och roligt är ju det mesta som man kan hitta på... förutom att bli klippt då förstås.     

  

  

Men Gimzo var lite besviken på fikat, så han funderade på om han skulle ta en smakbit av fågelmaten...


  

  

  

Förresten... kommer ni ihåg att matte har tjatat om mina lååååånga ögonfransar? Dom som har växt så våldsamt sedan jag blev en "henom".... eller ett "det"... eller hur man nu säger om såna där kastrater eller vad vi kallas.


Idag när Gimzo och jag hade lekt och han inte orkade mer   , då tog jag en liten tupplur jag också... och då passade matte på...   


Kan ni se dom...???   Superduperlånga... eller??? Är det nån som är avundsjuk kanske...?      



Men nu har vi käkat, och varit ute på promenad.. och nu säger matte att det inte händer nåt mer.... så nu blir det väl att slumra lite lätt resten av kvällen     

   

  

Imorgon hoppas jag att det händer nåt kul igen....     

  

  

    



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards