Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Flygmyran Salza - 7 april 2010 10:00

    

Nej, jag blev inte instängd där eller så....  men precis som jag misstänkte blev det ett träningspass i källaren igår.  Och det var himla kul...

     

Först fick jag krypa på den lååånga mattan som finns där mere, och när jag gjort det några gånger så fick jag leta efter bollen som matte gömt där nere.

  

Och gissa hur många ställen det finns att gömma den på där då??    

     

Det klurigaste var inte när matte gömde bollen högt upp, eller mellan dynorna till trädgårdsmöbeln, utan det klurigaste var när hon gömde den längst in i nån pytteliten vrå...  då fick man leta väldigt noga för att hitta den.... och ni vet, en liten Flygmyra flyger gärna fram, oavsett vad hon gör.   

     

Ja, kul var det, men jag blev lite trött i mitt lilla huvudet av det där kluriga boll-letandet   jag tog en rejäl tupplur efteråt....

  

  

Idag... ikväll... ska vi träna med ett par träningskompisar igen. Det är ganska kul när det är några andra med också. Matte och jag tränar ju oftast ensamma så det är kul med lite omväxling.


Men det går inte att fuska så mycket då... sånt som matte inte brukar se, det ser ju dom andra  då     Fast ska man tro matte så är det just det som är så bra med att träna med någon annan ibland.... fast jag vet inte om jag håller med där förstås    

  

  

Och så ska vi åka iväg med Fabian så att han får på sig sina sommarskor idag också. Fast det är inte så säkert att jag får följa med då.... Fabians skor är tydligen så stora att jag inte får plats... det påstår matte i alla fall    men jag kan faktiskt kura ihop mig och bli ganska så liten om det behövs.


Jaja, vi får väl se.... det är kanske inte så kul hos den där däckgubben trots allt.

   

   

Matte satt här vid datorn förut och mumlade en massa för sig själv. Hon påstod att det var kul att se varifrån folk hittar hit till min blogg. Hon kan tydligen se det på nån statistiksida.... och blev lite förvånad över vad hon såg.    


Sånt fattar jag inte så mycket av, men har matte kul så är jag nöjd....    

  

  

  

Så snart jag har vilat lite efter morgonpromenaden ska vi nog ner i källaren och träna igen. Det var ganska så kul där nere....     

  

Förut var jag inte så himla pigg på att följa med matte ner där, för ofta när hon ville ha med mig dit ner, så var det för att jag skulle bada... och att bada inomhus är inte så himla kul    

  

  

Fast våra säckar med hundmat finns där nere också, men dom får man ju inte smaka på när dom står där.



Och så har matte julsakerna och påsksakerna och sånt där nere också... och nyss när matte tog bort påskriset som stod på trappan, så passade jag på att käka upp några vippor med påskfjädar.   


Det var inte så himla gott, men det var ganska så kul... det kittlade spännande i halsen...   

  

  

Nu tror jag matte gör sig redo för ett källarpass.... då gäller det att haka på.... hörs senare!    


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards