Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

  

Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....


Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.   


Vi tog spårvagnen in till centrum idag, matte och jag. Och det var väl OK, det fanns en tant på vagnen som sa att jag var fin, och det hade hon ju rätt i...  det finns göteborgare med god smak tydligen.  

   

Men sen började eländet...  det gick väl an direkt då vi gick av vagnen, då gick vi ner i hamnen och kikade, och det var kul. Där fick jag springa lite som jag ville...


    Det här stora hjulet står nere i hamnen, och det heter nåt så fantasilöst som Göteborgshjulet.... noll fantasi där...     


  

Jag ville åka, men matte påstod att hundar inte fick det. Fast jag tror att hon bara skyllde på det för att hon själv är höjdrädd...

  

Sen tänkte jag vara lite kulturell och gå in på Operan, men det fick jag inte heller... jag fick stanna på trappan....    


 

Men sen började själva helvetet....  vi drog iväg och skulle gå turistrundan upp till Götaplatsen och Poseidon, sa matte.... och hade jag vetat vad som väntade så hade jag passat på och hoppat i älven där nere i hamnen.    

  

Massor med folk ÖVERALLT.... och bilar och spårvagnar och bussar och tjo och tjim av alla de slag.


Och vet ni????


Det fanns mat överallt....  restauranger och uteserveringar och barer och massor av ställen där det luktade smaskens. Matte kände nog inte det för hon bara gick förbi alla de där ställena, men jag ville ju in till vartenda ställe och försöka tigga till mig nåt... det fanns ju delikatesser där... men tji fick jag. Och här vid Saluhallen var det alldeles bedrövligt... det bara stank av god mat överallt där... 

Ser ni så bedjande jag ser ut?? Inte hjälpte det inte....    


   

Här kommer fler bilder från alla möjliga konstiga ställen... matte lekte som sagt turist. Hon och massor av japaner fotade som tokiga....

   


Det här är till för människor som inte får kissa på gräsmattorna när dom blir kissnödiga...


 

Och här sitter jag bredvid Karin Boye som står utanför stadsbiblioteket 


    

Ett av alla miljoners matställen....


   

Här ovanför mitt huvud står John Ericsson staty, men han kom inte med på bilden... och det kvittar ju, jag är ju mycket viktigare.... 

   

      

Lite grönt att kissa och nosa på....

     

 

   

Utflyktsbåten Paddan....  som vi inte heller åkte med...   


          

Utanför Trådgårdsföreningen... vad nu det är för nåt då...??

     


Den är "anrik" sa matte... jag fattar inget jag. Skittråkigt att vara fotomodell var det i alla fall...    

     

Och så var vi ÄNTLIGEN framme vid den där Poseidon.... och det var väl inget att ha, det heller....  

  

   

Utanför stans flådigaste hotell stod det en hel rad med såna här läckerbitar....  matte kallade dom i alla fall för det. Jag tyckte det såg ut som vanliga tråkiga bilar, och det var inte ens såna där godisbilar som man kan äta...

  

     

På ett annat ställe var det en massa människor som sprang på ett sånt där löpband som vi har hemma... det var en afför som skulle skänka en massa pengar för varje kilometer som folk sprang.... var det en gubbe som hojtade i en högtalare.... pengar till BRIS, sa han.  

Och precis som med allt annat jag såg idag, så fattade jag nada....    

  

      

Men det fanns andra som hade andra problem....

  

  

      

I alla fall så fick matte nog av turistandet efter ett tag, som väl är. Då var jag rejält uttråkad.... men det värsta var kvar.....   

   

Nu tar vi spårvagnen hem igen, sa matte... Ok, tyckte jag, det blir himla bra det. Men... nedrans så mycket folk det var på den vagnen....


Hundar ska åka längst bak i sista vagnen... och där var det fullt. Hela sista vagnen var full, så matte och jag fick trycka in oss bland alla andra.


Gissa hur många ben och väskor som knuffade på mig då???

  

Första gången vagnen stannade och dörrarna öppnades så tänkte jag sticka min väg, men matte var på alerten och stoppade mig... och sen fick jag sitta där och bli både  knuffad och trampad på och allt möjligt annat hemskt.   

   

Men matte tyckte nog lite synd om mig, för när vi kom fram och jag äntligen fick gå av, så gick vi en lång promenad då jag fick skutta omkring som jag ville... och gissa om det var efterlängtat då...???   

   

Näe, fy sjutton för att vara turist.... det är inget som jag rekommenderar, mycket tråkigare kan man inte ha.

    

Men nu ska jag säga till matte att hon fixar lite mat åt Dee-Dee och mig. Och sen ska vi ut och skutta i gröngräset en stund igen....  sånt gillar jag!!!   

  

  

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards