Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Flygmyran Salza - 5 maj 2011 08:55

  

Det är ju det minsta man kan säga.....  klockan halv åtta igår åkte vi hemifrån, matte och jag.  Två stora väskor hade vi med oss, och vi skulle åka tåg sa matte.


Förut har vi bara mött folk som kommit med tåget när vi åkt till stationen, men nu klev vi på tåget själva.  Och vet ni... alla... precis alla skulle klappa på mig. Och alla berättade om sina egna hundar....  då kan man ju fråga sig varför dom var ute och reste utan dom då...? 


Matte tog minsann med sin hund (mig alltså..!) när hon drog iväg, hon...   


I alla fall så var det lite kul... ett litet tag. Efter några timmar började jag tröttna på det där med att åka tåg. Men då sa min matte att vi skulle åka läääänge, så det var lika bra att jag la mig ner igen.


Nedrans, så mycket har jag aldrig tidigare legat på en enda dag....  och matte mådde så illa så hon kunde inte alls prata med mig. Urtråkig var hon....   


Men där fanns en liten kille som roade sig med att gå från tågets ena ände till tågets andra änden.. . hela, hela tiden. Han passerade mig varje gång, och varje gång klappade han mig på huvudet.


Till slut la jag mig mitt i gången så att han skulle sluta springa där... och vet ni vad han gjorde då???


Jo, han började hoppa över mig...   första gången klev han försiktigt, och jag är ju en cool hund så jag bara låg där utan att lyfta på huvudet ens. Nästa gång hoppade han över mig... och när han gjort det några gånger så kom han på att han sedan han hoppat över mig skulle böja sig ner och snabbt klappa mig på huvudet innan han drog vidare. 


Ett nedrans klappande på mitt huvud den dagen....  men matte sa att jag var duktig så då må det väl vara hänt då.  

    

Efter några timmar skulle vi byta tåg, sa matte. Ut med väskor och matte och mig... och då kissade jag snabbt mitt på perrongen, jag hade hållt mig jättelänge..


Och så gick vi in i centralhallen på Stockholms Central för att titta vart vårt nästa tåg fanns... och jag säger då bara det.... hujedamej så mycket folk!   

  

Men där skulle folk klappa på mig igen... tur att man är en människovänlig hund. Och matte tog ett kort på mig där, men det får ni se när vi kommit hem igen...

  

Vi hittade i alla fall nästa tåg och sen blev det att vänta och vänta och vänta igen... bara ligga där och inget göra. Skittråkigt.....!  Och ensam hund var jag hela tiden så det fanns inte ens en hund att morra på...    

  


Och sen var vi äntligen framme... efter 7½ timme... puuust... och där vattnade jag genast perrongen igen   


Och där fanns lilla Dee-Dee som jag känner sedan förut. Men hon verkade inte så glad att se mig... konstigt.    Hon såg mest ut som att jag var osynlig, men jag passade i alla fall på att kolla alla hennes dofter ordentligt. Hon luktade nästan som förra gången jag träffade henne...


Och sen släpade vi iväg med våra väskor till en jättestor buss med massor av folk... och där skumpade vi iväg en lång stund till... och sen... sen fick jag äntligen gå av och snuffa på lite gräs och sånt som vi hundar gillar.


Och så skulle vi hem till Dee-Dee också... många trappor upp och så var vi äntligen framme. Och jag tänkte förstås att jag skulle göra ett gott intryck så där med en gång så jag satte igång operation Leta... och fann förstås genast nåt.


Ett grisöra, som Dee-Dee's matte påstod att Dee-Dee sparat till framtida behov, men det åt jag snabbt upp.  


Och så fann jag ett par ulliga tofflor som stod och skärpade, men dom sa matte att jag inte fick ta     


Och så jag kollade uppe på köksbänkarna och uppe i soffan... och så tog jag en koll på soffbordet också.... sen röt matte åt mig: Helvete Salza... LUGNA NER DIG!!! 


Precis som om jag inte gjort annat hela långa dan.... gissa hur mycket spring i benen jag hade ...??


Så matte och jag tog en promenad... massor med spännande gräsmattor finns det här.... med massor av dofter....

   

Och idag ska matte och jag ut på en långprommis medan de som bor här i huset är borta. Vi ska först ta med Dee-Dee ut så att hon får kissa lite, sen vill hon helst vänta här hemma på sin husse och matte. Men matte och jag ska på äventyr säger hon....


Hoppas vi hittar tillbaka hit sedan, jag har ju sett att matte lassat in all min mat i ett skåp här... och det vill jag ju inte missa.

    

   

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards