Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Flygmyran Salza - 9 april 2011 08:15

Husse har döpt om det här området till Kattloholm istälelt för Granloholm. Och det går väl an för honom att skämta om alla katter som finns här.... värre är det när man är The Big CatHunter Salza och inte får jaga dom.    


Det bor tre katter mitt emot oss, och i den här lägenheten bodde det två katter före oss, så utanför vår dörr är det ofta stor katt-träff för katterna i närliggande hus.


Häromdagen så fotade matte det här från vårt köksfönster....



Den där katten ligger ofta på vår brevlåda....


Och en annan otäck katt som stryker omkring utanför vår dörr filmade matte från sovrumsfönstret igår. Den slåss med de andra katterna ibland, och den är inte kul alls. Den katten tror jag inte att jag ska jaga....      


I alla fall så har skatorna tydligen upptäckt att dom har övertaget över den här katten......



Häromdagen tog vi en promenad i spöregnet på nåt som heter Norra Berget här i Sundsvall. Det är ett sånt där friluftsmusem med massor av gamla hus och museer och hantverkshus och sånt.


Det var inte en människa där förutom vi... inte ute i alla fall. Det finns serveringar och restauranger och sånt där också, och där inne fanns det folk, men det var ingen som var lika galen som vi och var ute i regnet.

  

Men vi fann en katt att jaga i alla fall... alltid något   och det var barmark på massor av ställen där, så det var lite spännande att undersöka alla dofter som tinat upp.

  

Antagligen får väl inte hundar gå lösa där, men vi var som sagt alldeles ensamma så vi gjorde det i alla fall.

   

  

Det var som sagt regnigt och dimmigt och ibland snöade det till och med, men matte fick oss i alla fall att posera vid varsin kanon.


Hon sa att det var rätta platsen för såna kanonhundar....   


 

Hon hade bara sin slitna mobilkamera med så hon fick inte med oss på samma bild, men det kvittar, huvudsaken är att hon tycker att vi är kanonhundar. 
  

  

Jaja, jag vet att både bilderna och filmen ligger på mattes Facebook-sida, men jag tror att det är en del av er som inte kan se dom där, så därför visar jag upp dom här också.

   

  

För övrigt så händer det nada här....     Matte mår fortfarande inte så bra, och säger att hon inte orkar varken ditten eller datten. 


Tråkigt tycker jag....   man blir liksom alldels förslöad när man inte får göra nåt annat än att promenera.


Fast när jag klagar och säger det till matte då påstår hon att vi minsann får vara ute på långt roligare promenader än vad många andra hundar får... men vad hjälper det då? Har man tråkigt så har man....  och det har jag.   

  

      

Jag fick i alla fall till et par roliga kaffesök häromdagen, och det gillar jag.


Den här gången hade matte gömt kaffeburken i garderoben och stängt dörren om den, och det var lite klurigt. Det står både ett skrivbord och en byrå bredvid garderoben och jag kände ju lukten och letade och letade och letade.


Jag tänkte nästan hoppa upp på skrivbordet för att leta ordentligt när matte sa NEJ, där är den inte! och då fick jag ju tro på henne.


Till slut insåg jag i alla fall att kaffet fanns instängt där bakom garderobsdörren, och vet ni vad jag gjorde då???


Jag tycker ju att matte har varit så deppig nu när hon är sjuk, så jag ville glädja henne riktigt ordentligt.   


Jag krafsade en gång på garderobsdörren, och sen la jag mig pladask på golvet framför dörren.... gissa om matte blev glad?? Och gissa hur mycket godis jag fick.... mums...   

   

Har jag tur så kanske jag får göra ett sånt där sök till idag. Fast matte säger att hon har svårt att hitta ställen att gömma kaffet på eftersom jag så gärna krafsar på stället där jag hittar det... hon påstår att husse blir sur om jag gör märken på skåp och lådor...    

   

  

Ja vi får se.....   nu har jag klarat av morgonmotionen och så har husse fixat till mina naglar, så nu ska jag slappa en stund.    

  

   

  

   


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards