Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Tusen tack!!

Av Flygmyran Salza - 6 april 2011 09:31


Och massor av nospussar och svansviftningar till er som grattade mig igår när jag fyllde år.      Det är kul att läsa era hälsningar i bloggen....

  

  

Jag fick ingen pannkakstårta med prinskorvsgarnering i år, men jag fick två stora mjukisdjur och en mjukisboll, och så fick jag och Ibsen varsitt stort grisöra. Och sedan när vi åt middag så fick vi en stor kycklingbit i våra matskålar, Ibsen och jag. Kyckling är GOTT!!!     


Så på det stora hela så ska jag väl inte klaga.....    



Matte preparerade sig med diverse medikamenter och slog till och gav oss en hyfsad långpromenad igår också. Fast det var ett evigt stånkande och stönade på henne hela tiden... men jag fick lite fart på benen i alla fall, och det tyckte matte var bra sa hon.      

   

    

Nu ska jag i alla fall vila en stund med mina nya gosedjur. Jag har käkat frukost (alldeles för knappt tilltagen förstås!   ) och varit ute på en liten rastningsrunda, och så har jag sprungit på löpbandet, nu har jag gjort mig förtjänt av en liten tupplur.




    

 
 
Rudi

Rudi

6 april 2011 21:59

Men den pannkakstårtan missade jag igår!!! Det var det läckraste jag någonsin sett!! Om det gick skulle jag klippa ur bilden och lägga framför matten varje dag tills jag också finge en sån! Fast du fick fina presenter i år också, tycker jag. Och matten tycker att du var bedårande som valp, jag tycker att du är bedårande vacker nu!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

7 april 2011 10:12

Ja, den var läcker den där tårtan, och jag tycker nog att jag var värd en i år också, men det tyckte tydligen inte matte :(
Jag gillar i alla fall den där mjukishunden jag fick. Älgen och bollen var inte lika roliga... dom tror jag att jag ska bita sönder nån dag när matte inte ser vad jag gör. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards