Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Jag fyller år idag!!

Av Flygmyran Salza - 5 april 2011 09:10


Jajamensann... 5 år blir jag idag. Jag är stora damen nu säger matte, och det kan väl kanske stämma.


Fast... jag känner mig inte riktigt i form just nu. Är lite trött och slö, och inte riktigt på G. Matte funderar på om vi kanske ska gå till farbror veterinären, men det vill inte jag. Jag vill inte ha några stick, varken här eller där


Matte mår inte heller bra, så jag tycker att vi kan kura i hennes säng ett tag så rättar det nog till sig så småningom.... utan en otäck veterinär.

   

Inte vet jag... men idag ska jag i alla fall få en present hörde jag matte säga förut. Jag har önskat mig massor av kycklinghjärtan och några grisöron och en hög Rudi-kex och några kycklingkorvar och......


Ja, jag hoppas att jag får alltihop, det tycker jag att jag är värd. Fast matte påstår att jag ska få en leksak eller nåt sånt...  


Är det lämpligt det, till en stor dam? Leksaker....?  Nej, mat är vad jag behöver... och vill ha.   


Jag ska skriva en lista till matte på allt jag vill ha, för hon ska åka och handla snart sa hon...  hon glömmer säkert nåt viktigt annars.

  

   

När jag fyllde 1 år så fick jag nåt smaskigt. Jag skulle inte tacka nej till en sån idag igen     



    

Fast jag fick ju dela med mig till de andra tre hundarna i huset då förstås. Nu är det bara en att dela med... kanonbra!!    

   

   

   

Bilden här nedan är tagen av min kennelmamma när jag var så liten att jag inte hunnit flytta hem till min matte. Men visst var jag läcker redan då???      

 


       

 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

5 april 2011 09:45

HIPP HIPP HURRA till världens alldra bästa FLYGMYRA. Men nu får väl matten göra ngt åt din slöhet för så kan vi väl inte ha det. 5 år är ju ingen ålder. BAMSEKRAM till dig.

http://www.kvistagrans.com

Flygmyran Salza

7 april 2011 10:17

Nej... jag är nästan bara barnet fortfarande, det är bara matten som påstår att jag är vuxen nu ;)

 
pappa Gizmo

pappa Gizmo

5 april 2011 10:06

GRATTIS på sig världens bästaste dotter!! Tänk vad du har blivit STOR, VACKER och DUKTIG!! <3
Kram och hoppas att du får en härlig dag
Pappsen

http://lanthundarna.bloggplatsen.se

Flygmyran Salza

7 april 2011 10:18

Tack pappa! Dagen var hyfsad, sov en stund ute i solen, det var skönt. :)

 
Ingen bild

IBSEN

5 april 2011 10:35

GRATTIS till min älskade SALZA !!
Lovar att inte bita på dig idag.
IBSEN

Flygmyran Salza

7 april 2011 10:16

Ha... undrar det jag.... ;)

 
Marie, Diesel & Tim

Marie, Diesel & Tim

5 april 2011 13:11

Grattis på födelsedagen :-) hoppas du får en massa roliga paket. Hälsningar Diesel och Tim

http://www.charlieochdiesel.bloggspot.com

Flygmyran Salza

7 april 2011 10:15

Tack så mycket! :-)

 
Faster Lizzie

Faster Lizzie

5 april 2011 16:43

Hipp, hipp hurra på din födelseda !!

Hoppas du blir rikligt uppvaktad med både ätbara och skojsiga fölsepresenter !!!

Kram från Faster Lizzie

http://www.lizzieonline.net

Flygmyran Salza

7 april 2011 10:14

Ja, snålt med maten som vanligt, annars var dagen OK. :-)

 
Lina, Algot och Kerstin

Lina, Algot och Kerstin

5 april 2011 22:47

Grattis på födelsedagen Salza! Och vilken tur du har, BÅDE presenter och en dag utan att Ibsen biter på dig. Jackpot! :-D

http://www.svartealgot.com

Flygmyran Salza

7 april 2011 10:13

Ja, en dag utan att Ibsen tuggar på mig är värd mycket den ;)

 
Freddie & Bilbo

Freddie & Bilbo

6 april 2011 08:25

Grattis på den stora dagen :)) Vi längtar oxå tills vi fyller år :) Tass på dig

http://svanstippen.blogspot.com

Flygmyran Salza

7 april 2011 10:13

Tack så mycket! Fylla år är kul... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards