Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Flygmyran Salza - 27 februari 2011 14:55


Ibland skickar matte in bilder till Expressens korsordsbilaga, och i den här veckans bilaga finns jag med i ett korsord, på en stor bild.    


Jag har varit med där förut också, då var det en bild på mig och brorsan Teddy (som inte finns längre   )  när vi badade...  och rottisarna Pecca och Groa (som inte heller finns längre   ) var med på en annan bild samma vecka. Då var det en bild där dom kampade med ett stort bildäck, ni vet rottisar älskar att kampa om allting. Jag har lärt mig lite där kan vi väl säga...     


Kul i alla fall att en massa människor sitter och kikar på mig medan dom gnuggar geniknölarna och klurar på lösningar...     

    


Och apropå nånting helt annat...  ni som tyckte att mina bakben var läckra på förra bilden..  Jag är nog född så där läcker, för titta här vilken bild matte tog på mig när jag var pytteliten.....



Och här är en bild på mig och min syster (som inte heller finns längre   Vart tar egentligen alla hundar vägen????) när vi verkligen var pyttesmå och fick smaka på en rådjursklöv för första gången.  Samma läckra benställning... det är jag som ligger till vänster på bilden.



Det är kennelmamman som tagit den här bilden, hoppas att det är OK att vi använder den här....    

   


Nu ska jag ta en liten tupplur tror jag. Det blir väl middag sedan, men jag har varit med matte ute i dag, nästan hela dan, så det passar bra med en lur före maten.


Matte har lovat att hon ska leta upp lite kul videosnuttar från när jag var liten, och så ska ni få se dom nån dag....    Hon hittade flera såna filmer när hon letade bland alla bilder häromdagen. 


Jag förvarnar er lite, så att ni vet vad som väntar....  andras filmer brukar ju inte vara så himla kul att se på   

   


   

  


    


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards