Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Luleåvägens Kattklubb....

Av Flygmyran Salza - 4 februari 2011 16:32


... hade möte idag när vi skulle gå ut.


Dom är lite ostrukturerade dom där katterna, men uj så lockande.


Precis när vi klev ut genom dörren så kom det en liten svart katt farande som ett jehu, och efter kom en bil körande. Katten räddade sig in till huset mittemot oss... synd att den inte slank in till vår dörr istället... där stod ju jag redo    


När vi sedan gått dom där metrarna fram till husgaveln, då kom det TRE (3!) katter farande runt hörnet i full fart. Dom spred sig som en solfjäder när dom såg oss, tog varsin väg, men ingen av dom valde den vägen där vi kom.   


Men nu var jag taggad må ni tro.... matte lät måttligt irriterad på rösten när hon sa till mig att jag skulle gå ordentligt.


Haha... gå ordentligt när det kryllar av katter runt benen... det kan hon glömma!


Och vi hade bara gått 10 meter till, då dök det upp två katter bakom en stor snödriva... jisses vilken fart dom fick när dom fick se oss.   


Fast dom sprang också åt fel håll...  och jag blev så frustrerad att jag högljutt började beklaga mig.


TYST! fräste matte... lugna ner dig!!!


Och precis när hon fräste som värst passerade vi sopcontainern, och där bakom satt det ett helt gäng med katter och tisslade och tasslade... jag hann inte räkna hur många dom var, för nu jäklar skulle jag ha mig en katt!!!


Jag satsade järnet och både Ibsen och matte höll på att slå en kullerbytta i halkan. Men de där jäkla katterna de är smarta de. De drog som blixten bort över snödrivorna och spred sig åt alla möjliga håll... vem av dom ska man då sätta efter???  Och medan man bestämmer sig, så hinner dom försvinna...    


Och dessutom har jag ju en matte som hänger i andra änden av snöret också... inte lätt att dra henne efter sig må ni tro.    


Näe... jag var så besviken och så uppjagad av alla dessa katter som jag inte nådde fram till, så jag började hoppa jämfota där jag stod... och så skrek och ylade jag högt och ljudligt.


Men jisses Salza, hörde jag matte säga... är du inte klok????   Håll tyst... och lugna ner dig! 


NEJ!  skrek jag tillbaka... och stampade ilsket i marken.... JAG VILL HA EN KATT....NU!!!!!!!  Dom bara retas och retas och retas... JAG VILL HA EN KATT!!!!


Och vad ska du göra med den då? frågade matte lite spydigt. 


Tja.... inte vet jag vad man gör med katter... men jag vill i alla fall ha en som jag kan jaga när andan faller på. En som springer fort och inte kan klättra i träd. 


Och så vill jag inte att dom har sina klubbmöten på min gård, precis där jag ska gå. I alla fall inte om jag ska gå i koppel hela tiden...   

 
 
 Rudi

Rudi

4 februari 2011 17:13

Men stackare då! Vilken traumatisk upplevelse! Jag har ju en egen katt, så jag ska väl vara nöjd. Men jag kan tala om för dig att det är fortfarande roligast med andras katter fast man har en egen. Om jag lyckas fånga nån annan katt ska jag paketera och skicka den till dig! Lovar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

10 februari 2011 13:12

JAAA.... jag ska passa på brevbäraren varenda dag... hoppas att du lyckas fånga en snart! Annars kan du väl skicka din katt så att jag får låna den ett tag...? ;)

 
Ingen bild

Tilly

6 februari 2011 15:03

Ja du Salza, dom ju lite konstiga djur dom där kattorna, lite läskiga också, dom tittar på en och morrar lågt och så är dom lite vassa på tassarna, fattar inte att deras mattar inte klipper och filar deras klor också. Ja jag kommer nog aldrig att riktigt förstå mej på dem.

Flygmyran Salza

15 februari 2011 11:03

Matte brukar säga att dom har vassa klor och att jag ska akta mig, men jag kommer ju aldrig så nära nån av dom :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards