Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Flygmyran Salza - 30 januari 2011 19:07

  

Japp, nu har jag bestämt mig... jag ska utbilda mig till världens bästa yrke. 


Matte och jag satt och slötittade på ett TV-program idag, och där hittade jag mitt framtida kall.


Ni minns väl att matte ville dra till Australien? Och nu när Kicki kom med en sån bra förklaring till det där som jag trodde var ett mordförsök på mig (vilket naturligtvis bara var ett mordförsök på Ibsen   ) så har jag tagit tillbaka min anmälan mot matte och tänker hänga med henne till Australien.    


Det är nämligen där jag ska utöva mitt alldeles perfekta yrke....    



Jag ska bli en sån där tull-hund som letar efter mat i folks bagage när dom kommer med flyget och vill komma in i landet.   


Jag såg på TV:n idag att det finns såna hundar där. Man får inte ta med vilken mat som helst in i landet, och då använder man hundar som letar igenom allt bagage för att hitta de väskor där det finns livsmedel.     


Det låter väl som ett drömyrke för mig....   tänk att få leta mat hela långa dagen... och jag kan ge mig sjuttan på att man som belöning får äta upp allting man hittar.....     


Jag har tjatat på matte hela långa dagen att hon ska skynda sig att packa... 

"Lägg på ett kol nu, matte! Vi drar nu, jag längtar till mitt nya arbete...! "  men ni vet hur det är med mattar...  ingen ordning på dom alls.  


Jag har redan packat min rygga med matskålen, min filt och ett par gosedjur... men matte, hon har inte ens börjat packa än. Måste se till att hon skyndar sig lite nu....  tjing, tjing.   

   



  



Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards