Flygmyrans blogg

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Flygmyran Salza - 28 januari 2011 15:45


För att något ska rubriceras som mord så ska det vara ett planerat dåd med dödlig utgång... ja, nåt sånt står det i lagböckerna.


Och i morgon ska jag tassa iväg ner till stan och polishuset, och anmäla min matte för mordförsök. Jag är alldeles för chockad för att orka med det idag, men imorgon... då minsann...   

  

Vi var som vanligt ute på vår promenad. Och inom parentes sagt så är matte en hejare på att hitta bra promenadslingor där vi kan springa lösa utan att det stör någon. Jag kommer att sakna det när hon sitter inlåst i fängelset...     Men  Ibsen och jag hade skuttat omkring länge, länge när vi om fram till affären där matte som vanligt skulle köpa tidning åt husse.


Skönt att få vila en liten stund tänkte jag när matte stannade till och letade efter ett ställe där hon kunde binda Ibsen och mig. OBS! Här kommer Planeringen in.... hon verkligen letade efter ett speciellt ställe....


Där blir bra, hördes hon muttra och så klev hon iväg fram till ett ställe där hon tänkte binda oss. Och vi tassade förstås intet ont anande efter.   

  

Matte band oss som hon brukar, och så gick hon en bit därifrån... och precis då ramlade det ner en STOOOOOR snöhög från taket över oss.... rakt ner på mig och Ibsen.    


Nedrans så rädda vi blev.... man kan faktiskt DÖ av sånt!!!!!     


Och matte höll ju masken förstås... skyndade sig tillbaka och borstade av oss snön som vi var begravda under.... och vete sjutton om hon inte såg lite besviken ut när hon såg att vi sprattlade och faktiskt levde.     

  

Och vet ni... när hon sopat fram oss, så lämnade hon oss där och gick in och köpte tidningen... hon hoppades antagligen att det skulle komma ännu mer snö nerdimpandes så att hennes illdåd till slut skulle lyckas.   


Men tji fick hon där..... vi överlevde.... och imorgon... DÅ ska jag anmäla henne.  Ett solklart mordförsök om ni frågar mig....     


Vete sjuttan om jag vågar sova i hennes säng i natt heller... tänk om hon försöker kväva mig med kudden eller nåt...???     

   


PS... Matte här...  den där förskräckligt STOOORA snöhögen som rasade ner över hundarna var en snöhög som låg på en kant ovanför dom... dom fick visserligen lite snö på sig, men det var nog mest överraskningen som var lite läskig, inte snömängden.    

  

  


Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards