Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Klicka igång filmen!

Av Flygmyran Salza - 21 januari 2011 12:21


Ja, så behöver jag bara säga till husse nu för tiden när jag känner för lite godis. Då klickar han igång filmen som matte la ut i sin blogg igår.... och när jag hör mattes röst på den där filmen så gör jag precis som hon säger... hämtar vovven och handduken....  och sen handduken igen och så vovven en gång till.... och då tycker husse att det är så charmigt att jag lyssnar till vad matte säger på filmen.... så då ger han mig godis varje gång jag kommer med en grej.   

  

Och förut, när matte var borta en stund, då fick jag honom att klicka igång den där filmen igen. Fast... utan att jag visste det så hade matte lagt min vovve på en byrå där jag inte nådde den.   


Och det fattade aldrig husse.... jag bar dit allt möjligt annat istället för vovven, men när matte kom hem så sa han i alla fall att "hon fixade inte att hämta vovven idag, hon har hämtat allt det här, men inte vovven" och så visade han alla grejor han bar i famnen, och som han hade fått av mig. 


"Men herregud" sa matte, "hon når ju inte vovven, då kan hon ju inte hämta den!"  och det har hon ju rätt i.  Matte lägger vovven så där högt när hon inte är hemma, för Ibsen försöker ta den ibland när han tror att vi inte ser honom, och får han tag i den så biter han bara sönder den.     


Men min husse borde veta att jag hämtar det jag ska, bara det går att få tag på grejorna...    


Jag gör ju alltid det jag blir tillsagd... eller.... nästan alltid i alla fall      

  


 
 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

22 januari 2011 17:41

Hehehe, nästan som om du har "klickat in" din husse, va? Skämt åsido jag gillar också att hämta grejer, det är alltid lönande. Allt som genererar godis är kul!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards