Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

En lyckad dag....

Av Flygmyran Salza - 11 januari 2011 16:38

  

Japp.... en ganska så bra dag idag....   


I morse var det bara jag som fick mat. Ibsen fick ingen alls, och han fick till och med gå ut medan jag åt...


Sen så åkte vi iväg allihop i bilen, och då var det inte så kul förstås    Då fick jag vänta ensam kvar i bilen medan husse och matte och Ibsen drog iväg.


Men när jag samlat mig en stund så roade jag mig på mitt egna lilla vis. Jag tränade på mina arior... ni vet, jag ska ju bli operasångerska när jag blir stor, och då måste man öva mycket. Nu förgyllde jag tillvaron för alla inom en mils omkrets när jag övade på mina skalor.    

  

Sen kom matte tillbaka och då blev det lattjo lajbans. Då fick jag springa omkring lite som jag ville, och då hittade jag en stooooor snöhög där vi lekte en lång stund, matte och jag.  Puuhh, det var jobbigt att springa upp och ner i all den där snön.....     


Och sen hittade jag två tanter i rullstol som satt och rökte utanför ett hus. "Oj, så fin hund!" sa den ena av dom... och det kan man ju inte vara oartig och nonchalera. Innan någon hann så mycket som blinka så var jag framme och hälsade hjärtligt på dom... jag var faktiskt på väg upp i den enes knä när matte helt burdust ryckte tag i mitt stackars nackskinn och slängde ner mig därifrån.


Satans ohyfsad matte jag har...    


Sen kom husse också tillbaka, och då åkte vi och handlade....  inte så himla kul i och för sig...  men det var snöigt och  halkigt och moddigt så det svängde både hit och dit... rena halkbanan var det... och sånt är ju kul.     

   

Sen kom det roligaste av alltihop... vi åkte tillbaka till det där stället där Ibsen var, och nu fick jag också följa med in.


Tjooohooo, säger jag bara....  det är världens mest spännande ställe.    


Matte påstår att jag är lite knäpp som gillar veterinären så mycket att jag står på bakbenen och krafsar med framtassarna på ytterdörren för att få komma in så fort som möjligt.


Men som vanligt fattar hon ingenting, min matte    Det är ju inte veterinären jag vill in till... det är alla skojiga grejor som finns där som jag vill leka med.


Precis innanför dörren står det två stora korgar med mjukisdjur. Och dom står på golvet i alldeles exakt rätt höjd för mig.


Matte hinner inte ens över tröskeln förrän jag har slängt mig i dom där korgarna och röjer runt där för att hitta det absolut roligaste mjukisdjuret.


Men idag fick jag inget....    Vi ska bara hämta Ibsen nu, sa matte, vi är inte här för din skull idag.


Blääähhh, tänkte jag och skyndade mig fram till alla hyllorna med fodersäckar. Där hittade jag en annan gång en foderkula bakom en säck, så varje gång jag kommer dit så letar jag energiskt igenom alla hyllorna för att se om det kanske ligger nån liten matkula där nu också.


Men icke.... idel besvikelser denna gången. Men för säkerhets skull drog jag en vända till bland fodersäckarna, men det hjälpte inte....


Då bestämde jag mig för att kolla runt bland människobarn-leksakerna som låg i en låda där. Och där fanns det ett par mjukisdjur som jag härjade runt med ett tag.....  matte påstår att jag beter mig som en valp när jag är på det där stället.... men vaddå??? Det är kul med mjukisdjur....     


Sen kom det en människa som jag kunde hälsa på en stund... fast sen sa matte att "Nu räcker det! Lägg dig ner nu!" och då gjorde jag det....


Och precis då kom det en tant med en sömnig Ibsen... och då måste jag ju kolla vad han gjort, och så hälsa på den där tanten förstås....


"Jisses", sa matte.... LÄGG DIG NER NU!!!" och då gjorde jag det.... igen.


Och just då kom veterinären tassande, han skulle berätta hur Ibsen mådde.... men då sa matte "ligg kvar!" till mig så jag blev lite sur och låg där och kikade under lugg....  shit... vilka idéer.... inte få hälsa när det kommer nån... vilket sätt...  

  

Men just sprecis om han, den där veterinären, tittade på mig och sa att "jaha, där är er andra hund också, och lika lugn och väluppfostrad som Ibsen"... då hade jag bestömt mig.....    


Så innan han hunnit säga hela meningen klart hade han en springerspaniel över hela kroppen... han satt så behändigt på huk, så det var bara att slänga sig på, jag nådde att pussa på honom överallt.


Jaja.... min skittråkiga matte fick ju ett spel förstås, men sånt får man leva med....    det är inte första gången hon skämmer ut sig...   


Det har som sagt varit en riktigt lyckad dag idag!!!




  

 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

11 januari 2011 17:39

Det har hon ärvt ifrån sin mor Och du Salza din matte har ingen humor hon inte ;-) Jag gillar dig i alla fall, DU ÄR BARA STÖRTSKÖN.

http://www.kvistagrans.com

Flygmyran Salza

12 januari 2011 21:53

Ja, morsan var bra på det där med arv :) Vet du att jag tror att matte bara låtsas bli sur på mig när jag har kul. Jag misstänker att hon fnissar inombords.. ;)

 
Ingen bild

Tilly

11 januari 2011 18:44

Jag tycker också att det är JÄTTEKUL att gå till veterinären, det finns snälla tanter där som MATAR mej med godis om jag sitter och ser söt ut, matte brukar säga att jag INTE är en cockerspaniel-valp och att jag ska sluta med det, men flickornas värsta fiende - vågen är en kul grej, går man dit så får man alltid godis och en klapp. Lisa har i alla fall varit där idag, jag fick inte följa, och tur var väl det för hon var så groggy när hon kom hem och luktade konstigt gjorde hon också.

Flygmyran Salza

12 januari 2011 21:51

Ja, det är ett pangställe det där veterinärstället ;) Och du vet, jag växte ju upp med en cocker, så jag har verkligen fått lära mig den där rätta "cocker-looken"... den är effektiv. ;)Hoppas att Lisa har hämtat sig och mår bättre nu!

 
Rudi

Rudi

11 januari 2011 18:46

DET var var jag kallar en spännande dag det! Attans så mycket du har varit med om, och så många människor som du glatt! Jag kollar också gärna igenom korgar och sånt hos veterinären. Det burkar finnas smakbitar vid kassan också. Det värsta är att det brukar vara så hala golv på såna ställen så man ligger nästan på sidan för att nå dit man vill. Hoppas brorsan mår bra!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

12 januari 2011 21:48

Jodå, brorsan mår bättre nu, sa veterinären,men han är inte helt bra ännu :( Men det märks inte på honom tycker jag, han är lika bufflig som alltid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards