Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Var på en liten utflykt häromdagen.

Av Flygmyran Salza - 14 december 2010 11:54

  

Jag fick följa med matte när hon skulle iväg på sin "studiecirkel" i söndagskväll. Det var ett vådligt spännande ställe vi åkte till, så många olika hunddofter har jag inte känt på ett och samma ställe nån gång förut   


Men som vanligt så fick jag ju inte ro att kolla av allting ordentligt...     Det blev som vanligt... att ligga vid mattes fötter och vänta....och vänta... och vänta....


Ok då, jag fick en liten, liten bit av en smaskig kaka som matte blev bjuden på, men annars hände inte så mycket.    


Det fanns flera hundar där, och en av dom behövde sättas lite på plats, så henne morrade jag åt, men annars så var det lugnt och stilla.

  

Men så plötsligt börjde dom röra på sig... människorna. Och vet ni vad???


En av tanterna började böja på sig, och vrida och vända på sig hur konstigt som helst..... jag har aldrig sett nån göra så förut, det såg hur knepigt ut som helst.


Yoga rörelser... kallade hon det... inte vet jag vad det är, men mystiskt såg det ut i alla fall.


Och mitt uppe i allt det där så skulle jag gå fot... inomhus, med en yogatant alldeles bredvid... och bredvid henne en annan tant som klev omkring och filmade oss där vi klev fram och tillbaka, matte och jag.


Jaja...  det var väl nån mening med det  hela antar jag, fast för mig var det ganska så obegripligt.    


Jag var i alla fall väldigt fascinerad av den där yogatanten som böjde sig hit och dit på de mest konstiga sätt, men matte har ju lärt mig att jag ska göra som hon säger ovsett vad som händer runt omkring... så när hon plötsligt säger LIGG!! så slängde jag mig ner på golvet i gammal vanlig god stil,  trots att jag samtidigt höll ordentlig koll på den där yogatanten.


Sen när vi var klara så hörde jag nån som muttrade om att "hon gör ju det hon ska ändå"... och så är det när det gäller mig.  Plikttrogen till max, gör alltid det jag ska, även om jag inte alltid ser ut att ha fokus rätt inställt.   


Matte påstår att det är hennes trygghet när vi tävlar och så... trots att jag kan se ut att ha tappat fokus på det vi gör, så gör jag alltid som hon säger i alla fall.... jag är duktig jag!   Och så är jag ju tjej och kan ha flera bollar i luften samtidigt....

  

  

Annars händer inte så mycket här. Det är svinkallt ute säger matte... och det kanske det är för man får rimfrost i morrhåren när man går ut    


Men jag hörde matte häromdagen när hon sa att hon var förvånad över att jag är så opåverkad av kylan... och det är väl klart... är man en tuff brud så är man... även när det är kallt.   


Men när matte går ut med oss vid halv åttatiden på morgonen, och det är -20 grader ute... då är vi ganska så ensamma där ute i snön. Inte en levande varelse så långt ögat ser.... förutom vi själva då förstås...    

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards