Flygmyrans blogg

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Igår var jag bjuden på middag....

Av Flygmyran Salza - 22 november 2010 09:38

...trodde jag.... naiv som jag är   Matte och husse var bjudna på middag, och så klart att jag trodde att Ibben och jag var inkluderade i den inbjudan.  Och vi fick mycket riktigt följa med också.... men..... 


Det är annars ett bra ställe att gå till....    Hon är väldresserad, tanten vi skulle till, det finns mängder av hundar i släkten så hon är alltid försedd med godis som vi får av när vi kommer.


Och det var väl en jäkla tur det... att vi fick godis alltså..... annars hade jag helt klart svultit ihjäl.    


Matte och Ibsen och jag började det hela med en promenad genom skogen, pulsande i snön... och sedan hämtade husse upp oss och så åkte vi till middagen.


Fast jag kände mig verkligen grundlurad... den s.k middagen bestod alltså av ett antal hundgodisar     ganska så hyfsat många visserligen, men ändå...


När maten dukades fram, då var det bara de tvåbenta som fick äta    kan ni tänka er så fräckt???


Och sedan när maten var bortplockad (utan att jag fått något!!!) då kom det fram smaskig efterrätt, vispgrädde och smaskig paj... mums tänkte jag... äntligen är det min tur att smaska.   


HA... säger jag bara     inte en smula fick jag....  snacka om att det var synd om mig. 


Mat fick jag inte förrän vi kom tillbaka hem sent på kvällen... och då var jag så halvdöd av hunger så jag orkade nästan inte släpa mig in från garaget.


Matte och husse i sin tur var så fullproppade av mat så dom nästan rullade in i lägenheten.... det är verkligen inte rättvist här i världen    

   



 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

22 november 2010 11:15

Stackars du :-(

http://www.kvistagrans.com

Flygmyran Salza

23 november 2010 12:46

Så skönt att du förstår hur hemskt jag har det.. :(((

 
Rudi

Rudi

22 november 2010 16:42

Men Salza, stackare, det där måste gå att anmäla till någon instans! Om man bjuder en familj på middag, så måste väl alla få lika mycket mat?! Tänk om det blivit tvärtom, att bara du och Ibsen fått av allt det goda och matten och hussen fått sitta under bordet och dreglat. DÅ hade det nog tagit hus i helvete! Stå på dig nästa gång!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Flygmyran Salza

23 november 2010 12:47

Ja, det borde finnas en "Lika-mycket-mat-åt-hundarna-ombudsman" eller nåt liknande.. :)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flygmyran Salza - 11 april 2012 08:38

     ....  det blir aldrig nån tid över att skriva i min blogg.    Ni får läsa mattes blogg istället..... ...

Av Flygmyran Salza - 19 november 2011 10:25

Nu var det läääääänge sedan jag fick låna mattes tangentbord och skriva nåt här i min blogg. Häromdagen hörde jag matte mumla nåt om att det var lika bra att lägga ner den här bloggen för vi hann inte skriva i den i alla fall. Vilka vi....?  undrar j...

Av Flygmyran Salza - 28 juni 2011 07:49

   Matte påstår att vi inte har ork att skriva två bloggar nu på sommaren... och gissa???   Då är det förstås min blogg som får vänta då....   Hennes egen blogg skriver hon minsann i var och varannan dag.          Jaja, bäst att hon får som...

Av Flygmyran Salza - 9 maj 2011 09:23

    Matte... inte ska vi väl gå en hel dag till bland en massa människor på solvarma gator??          Men efter en lååång hemsk promenad så blev det liiite bättre....  vi kom till ett ställe som heter Slottskogen.   Men det var inte bar...

Av Flygmyran Salza - 6 maj 2011 14:46

   Gårdagen var ju ganska så bra... den skrev matte om i sin blogg. Och hon tog en massa bilder också.....   Och idag när vi var ute så tog hon också en mass bilder, men fy sjutton för att vara storstadshund.      Vi tog spårvagnen in till ...

Om Flygmyran....


En Flygmyra är i det här fallet detsamma som en liten piggelin engelsk springerspaniel, egentligen döpt till Salza.

Hon är på väg mot sitt 6:e år, och sprudlar av livslust och energi.

Hon skriver här, lite sporadiskt, om sin vardag.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besökare

räknare

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards